Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@02:38:52 GMT

دو عامل موثر در ابتلای به زوال عقل!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۱۷۰۷

دو عامل موثر در ابتلای به زوال عقل!

رکنا: وضعیت اجتماعی و اقتصادی در ابتلای به فراموشی یا آلزایمر تاثیر گذار است.

محققان دریافتند که وضعیت اقتصادی اجتماعی پایین‌تر با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

به گزارش  ارث، زوال عقل یا دمانس، یک بیماری عصبی پیشرونده است که اثرات مخربی بر فرد در سنین بالا خواهد گذاشت. مهمترین نوع دمانس، آلزایمر است که فرد با مشکلات کاهش حافظه و فراموشی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه کالج لندن اظهار کردند: احتمال ابتلا به زوال عقل در افراد سالخورده در انگلستان با کمترین منابع مالی افزایش یافته است.

این تحقیق اولین بررسی در نوع خود است که نشان می‌دهد عوامل اجتماعی و اقتصادی در زوال عقل موثر هستند.محققان این بررسی را در بین بیش از ۶۰۰۰ بزرگسال انجام دادند.

نتایج نشان داد که عوامل اجتماعی- اقتصادی در شیوع زوال عقل موثر هستند و افراد با منابع مالی کمتر در معرض خطر بیشتری هستند.

محققان افزودند: فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر،\ به افراد اجازه می‌دهد تا به طور فعال با جهان درگیر باشند. نتایج این بررسی به تقویت شیوه‌های جلوگیری از ابتلا به زوال عقل کمک می‌کند.

یافته‌های این بررسی در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت آلزایمر اجتماعی و اقتصادی انگلستان بیماری فراموشی عکس فیلم زن ایران حمله حوادث تهران ازدواج پلیس اخبار تهران مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور