Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@08:12:30 GMT

5 فعال حقوق بشر در عربستان بازاشت شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۳۲۴۴

5 فعال حقوق بشر در عربستان بازاشت شدند

مقامات سعودی باردیگر با حمله به فعالان سیاسی این کشور، شماری از آنها از جمله 5 فعال حقوق بشر را بازداشت کردند.

ایران آنلاین / به گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید، یک منبع عربستانی در صفحه توئیتر خود از حمله مسئولان عربستانی به فعالان سیاسی و حقوق بشری این کشور و بازداشت شماری از آنها خبر داد و نوشت، "محمد الربیعه"، "ابراهیم المدیمیغ"، "لجین الهذلول"، "عزیزه الیوسف" و "ایمان النفجان" 5 فعال حقوق بشری هستند که در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این منبع عربستانی گزارش داد، "شیخ محمد المحیسنی" امام مسجد الراجحی در مکه و یکی از فرزندانش نیز بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان از زمانی که در سپتامبر (شهریور - مهرماه) سال گذشته میلادی به ولیعهدی عربستان منسوب شد، چندیدن بار دستور بازداشت چهره های دینی، دانشگاهی و فعالان اجتماعی، سیاسی و حقوق بشری این کشور را صادر کرده است.

وی در ماه نوامبر 2017 نیز شماری از شاهزادگان و مسئولان و بازرگانان عربستانی را به اتهام فساد بازداشت و پس از تسویه حساب مالی با آنها، این افراد را آزاد کرد.

دیده بان حقوق بشر در روزهای اخیر طی گزارشی اعلام کرد، مقامات سعودی هزاران نفر را بیش از شش ماه بدون محاکمه در حبس نگه داشته اند و در بعضی موارد افراد بازداشت شده بیش از یک دهه در زندان ها به سر می برند.

براساس گزارش این سازمان، مسئولان سعودی 2هزار و 305 نفر را بیش از شش ماه مورد تحقیق و بازجویی قرار داده اند بدون اینکه دادگاهی برای آنها تشکیل داده شود و اتهامی به آنها تفهیم شود./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح