Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:52:56 GMT

خبر جدید درباره تعطیلات زمستانی مدارس

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۷۰۱۶

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: طرح دولت برای تعطیلات زمستانی مدارس باید در پارلمان مصوب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع تعطیلات زمستانی مدارس از سوی مسئولان آموزش و پرورش، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش تاکنون این موضوع را با اعضای کمیسیون آموزش و پرورش در میان نگذاشته‌اند و نظر کارشناسی اعضا را در این زمینه نخواسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اخبار شنیده می‌شود که مسئولان آموزش و پرورش این طرح را پیگیری می‌کنند که براساس آن مدارس از 15 شهریور بازگشایی و دانش‌آموزان در زمستان 15 روز تعطیلی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ما در کشورمان اقلیم‌های مختلفی داریم، افزود: هوا در نیمه شهریور در بسیاری از شهر‌ها مانند زاهدان، اهواز، کرمان و بوشهر و یزد گرم است و تحمل گرما برای دانش آموزان 7 الی 8 ساله بسیار دشوار است.

حجت‌الاسلام سلیمی ادامه داد: علاوه بر این در بازدید‌های میدانی که اعضای کمیسیون آموزش از این مناطق داشتیم مشاهده کردیم که بسیاری از مدارس در این مناطق فاقد وسایل سرمایشی هستند.

وی با بیان اینکه اروپا تقریباً دارای یک اقلیم است، لذا تصمیم‌گیری در چنین شرایط آب و هوایی آسانتر است، تصریح کرد: لزومی ندارد که ما همه چیز را از اروپایی‌ها تقلید کنیم.

نماینده مردم محلات در مجلس تاکید کرد: چرا باید آموزش و پرورش هزینه بی‌تدبیری برخی از نهاد‌های دیگر را بدهد، یعنی اگر شهرداری برای رفع آلودگی هوا نمی‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد، باید آموزش و پرورش هزینه آن را بدهد؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی دانش‌آموزان در مناطق گرمسیر کشور، در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید جزئیات این طرح را به کمیسیون ارائه دهند و اعضای کمیسیون در جریان این طرح قرار بگیرند، تا بدانیم مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهند در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ اتخاذ کنند؟

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۱۵۰۵ معلم جدید در کردستان
  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات