Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@16:16:03 GMT

افزایش دانشکده‌های دانشگاه دریانوردی چابهار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۱۷۳۲

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: بر پایه نیازسنجی‌های موجود و توسعه کمی و کیفی رشته‌های دانشگاه دریانوردی چابهار، دو دانشکده جدید به این دانشگاه اضافه می‌شود .

به گزارش ایسنا، محمود نصیری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: دانشگاه دریانوردی چابهار به گواه مسئولان وزارت علوم تخصصی‌ترین دانشگاه دریایی کشور است و بر پایه مطالعاتی که وزارت علوم انجام داده بیش از 90 درصد رشته‌های دریایی جهان در این دانشگاه تدریس می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر پایه نیازسنجی‌های موجود که با ایجاد صنایع استراتژیک فولاد و پتروشیمی در چابهار ایجاد می‌شود و هم‌چنین جامع‌تر شدن دانشگاه، هیئت‌امنای دانشگاه دریانوردی چابهار با ایجاد دو دانشکده جدید به دانشگاه موافقت کرد .

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه دریانوردی چابهار، دانشکده‌های مهندسی دریا، علوم‌دریایی و علوم انسانی را دارد که ما مجوز تأسیس دو دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه را هم از هیئت‌امنا دانشگاه و دفتر گسترش وزارت علوم دریافت کردیم.

نصیری تأکید کرد: البته باآنکه مجوزهای لازم برای تأسیس این دانشکده‌ها داریم تا زمانی که مشکل فضای فیزیکی دانشگاه حل نشود، به سمت تأسیس دانشکده‌ها نخواهیم رفت، هم‌اکنون پروژه‌های نیمه‌کاره بسیاری نظیر سلف‌سرویس، ساختمان دانشکده‌ها و خوابگاه سال‌هاست به دلیل کمبود اعتبارات به‌بهره‌برداری نرسیده‌اند .

وی اضافه کرد: حدود اعتباری برای به بهره‌برداری رساندن این پروژه‌ها 5 تا 6 میلیارد تومان است و فعلاً عمده اولویت و ظرفیت کاری دانشگاه را برای به‌اتمام رساندن به‌موقع این پروژه‌ها صرف کردیم تا پس‌ازآن اقدام تأسیس دانشکده‌ها کنیم .

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: تأسیس دانشکده‌های جدید به معنای حرکت به سمت جامع شدن دانشگاه نیست، ما همچنان دانشگاه تخصصی خواهیم ماند و همچنان توسعه کمی و کیفی رشته‌های دریایی را در دستور کارداریم، چندین مجوز برای افزایش رشته‌های دریایی در رشته‌هایی نظیر صید و بهره‌وری آبزیان ،عمران و سازه‌های دریایی و هم‌چنین ارشد مخابرات و الکترونیک دریایی دریافت کردیم و احتمالاً از مهر شروع به گرفتن دانشجو خواهیم کرد .

به گزارش ایسنا، دانشگاه دریانوردی چابهار در حال حاضر با 5 دانشکده، 32 رشته تخصصی و بیش از 3600 دانشجو به‌عنوان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در چابهار مشغول به فعالیت است.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به‌عنوان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در سال 1355جهت تربیت نیروی‌های متخصص دریایی ناوگان شرکت‌های کشتیرانی ایران به کمک یکی از دانشگاه‌های انگلیس در جنوب شرق ایران و بندر فوق راهبری چابهار تشکیل شد .

رشته‌های تخصصی که در دانشگاه دریانوردی چابهار تدریس می‌شود جنبه بین‌المللی دارند و دانشگاه به جهت دریایی بودن ملزم به رعایت کنوانسیون STCW سازمان جهانی دریانوردی( IMO ) است که بر اساس آن تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و بازرسانی از سازمان جهانی دریانوردی و سازمان بنادر و دریانوردی ایران به‌صورت ادواری و تصادفی برنامه درسی این دانشگاه‌ها را با استانداردهای جهانی مطابقت می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین نکوداشت مقام استاد و ویژه‌برنامه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و جمعی از اعضای هیئت علمی در تالار شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار و از ۹ استاد برتر علمی ـ پژوهشی و فرهنگی و آموزشی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این آیین گفت: نقش استادان انسان‌سازی است و باید در کنار درس دادن و آموزش به دانشجویان، مسائل معرفتی و دینی را مطرح کنند.

ابراهیم رحیمی افزود: روز معلم یادآور ایثار، مجاهدت و تلاش بزرگانی بوده که پویایی اندیشه‌شان به تأسی از اسوه اخلاق و مکارم ایران اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری، در جای جای این سرزمین طنین‌انداز شده و نقش والای استادان و معلمان در توسعه و تعالی کشور و تربیت نخبگان به‌عنوان میراث گرانبهای انبیاء و اولیای الهی در همه ادوار، شایسته تکریم و سپاس است.

وی با اشاره به موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و راه‌اندازی رشته‌های جدید از مهرماه امسال در این واحد دانشگاهی، از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی‌ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: این دانشگاه با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به‌خصوص تحصیلات تکمیلی دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

رحیمی به تخصیص امور رفاهی به استادان در سال جدید اشاره و تشریح کرد: با همت استادان برجسته و تمامی مسئولان کشوری و استانی در حال حاضر در این واحد دانشگاهی ۱۰ هزار جوان جویای علم در ۶۷ رشته دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و ۱۵۵ رشته کاردانی وکارشناسی مشغول تحصیل هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند فیلسوف علامه شهید مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلم گفت: شهید آیت‌الله مرتضی مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم‌نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان اسلام‌شناس و محققان توانا به شمار می‌رود که با افکار و اندیشه‌های ناب و اصیل خود، آثار و نتایج بزرگی را در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در میان حوزویان و دانشگاهیان بر جای گذاشت.

حجت الاسلام رضا قاسمی‌نژاد با تفسیر آیاتی از قرآن کریم، به نقش اساسی استادان در جامعه و چگونگی ارتباط با دانشجویان پرداخت.

وی، توسعه و ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ترویج و تعمیق ارزش‌های دینی، اخلاقی و انقلابی، زمینه‌سازی و تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، زمینه‌سازی و تقویت مشارکت استادان در فعالیت‌های فرهنگی را از جمله راهبرد‌ها و برنامه‌های ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش آنا، اجرای موسیقی محلی و بختیاری، اجرای مسابقه، پخش کلیپ، پرسش و پاسخ و تجلیل از اعضای هیئت علمی، علی شریف‌زاده از دانشکده علوم پایه، تقی تکتاز از دانشکده دامپزشکی، ایرج ترابی از دانشکده علوم انسانی، نوشین عباسی از دانشکده فنی و مهندسی، دکتر شهرام مشهدی‌زاده از دانشکده علوم پزشکی، دکتر غلامرضا ابوطالبی از دانشکده مهارت و کارآفرینی، بهرام جلیل از دانشکده پردیس لردگان، نرجس محسنی‌فر از دانشگاه آزاد اسلامی فارسان و نجمه توکلی از دانشکده پردیس اردل به‌عنوان استادان برتر علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی از برنامه‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟