Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@19:23:32 GMT

افزایش قیمت نفت برنت برای ششمین هفته

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۳۹۵۵

افزایش قیمت نفت برنت برای ششمین هفته

جمعه شب، قیمت‌های نفت افت کرد، اما قیمت نفت برنت ششمین هفته متوالی از سوددهی را برای خود به ثبت رساند. قیمت نفت این هفته با زوال تولید ونزوئلا، تقاضای بالای جهانی، و قریب‌الوقوع بودن تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران، تقویت شد.

ایران آنلاین / پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، برای تحویل در ماه جولای، ۲۶ سنت یا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افت کرد و به ۷۹.۰۴ دلار رسید. این بنچ‌مارک جهانی، روز پنج‌شنبه برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون، از سطح ۸۰ دلار عبور کرد. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند، لااقل در کوتاه مدت، به علت نگرانی‌های موجود در مورد عرضه، قیمت نفت از این هم بالاتر برود. تنها از آغاز امسال تا به حال، قیمت نفت برنت بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، برای تحویل در ماه جون، ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۲۸ دلار رسید. این شاخص نفتی سومین هفته متوالی سوددهی خود را ثبت کرد.

ابهیشک کومار، تحلیل‌گر ارشد انرژی در شرکت گلوبال گَس آنالیتیکس از اینترفکس انرژی در لندن، گفت: قیمت‌های نفت وارد مرحله خرید بیش از حد شده‌اند که این باعث شد قبل از پایان هفته، امروز برخی سرمایه‌گذاران به دنبال تثبیت سود خود باشند و به فروش هجوم بیاورند که نتیجه آن افت قیمت‌ها بود.

سرمایه‌گذاران با دقت به انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا می‌نگرند. درصورتی که نیکولاس مادورو مجددا برای یک دوره ۶ ساله انتخاب شود، ممکن است تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا بر علیه این کشور وضع گردد. تحریم‌های جدید، می‌تواند باعث کاهش بیشتر عرضه نفت این کشور شود.

بارکلیز اعلام کرده است که تولید نفت ونزوئلا ممکن است به کمتر از ۱ میلیون بشکه در روز سقوط کند.

از سوی دیگر، بانک سرمایه‌گذاری جفریز آمریکا هم اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران می‌تواند بیش از ۱ میلیون بشکه از عرضه نفت جهان کاهش دهد.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، این هفته تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا در رقم ۸۴۴ حلقه ثابت ماند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد