Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست اجرایی این طرح در خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان رضوی از سال 92 در بجستان در گستره 209 هزار هکتار با 8 روستا و 4235 نفر جمعیت اغاز شد.

طرهانی افزود : با اضافه شدن شهرستان سبزوار در سال 1394 طرح بین المللی ترسیب کربن  در استان به 414 هزار هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت :در سال 94 نیز برای اجرای این طرح 800 میلیون تومان اعتبار به دو منطقه بجستان و سبزوار اختصاص یافت و افزون بر آن 220 میلیون تومان اعتبار ملی برای بجستان در نظر گرفته شد.

طرهانی افزود : تولید بهبود حاصلخیزی خاک، افزایش ظرفیت نگهداری بذر خاک و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و رشد شاخص توسعه انسانی از فوایداجرای این طرح است.

وی تاکید کرد : کاهش سطح فقر ،کاهش مهاجرت، کاهش میزان بیابانی شدن با اجرای طرحهای نهالکاری از دیگر مزایای اجرای طرح ترسیب کربن است.

ترسیب کربن به روند ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان گفته می‌شود. این روند با ذخیره کربن از هوا باعث می‌شود که از میزان کربن که گازی گلخانه‌ای است کاسته شود و به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترسیب کربن بین المللی بجستان سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: تمامی شهرستان‌های استان در ۴ مرحله بصورت فصلی ارزیابی می‌شوند که شهرستان نیشابور در سه فصل رتبه اول و در یک فصل رتبه دوم و در مجموع رتبه اول ارزیابی عملکرد  را بدست آورده است.

علی مبارکی افزود: شاخص‌ها ارزیابی در حوزه‌های کاری زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، امور دام و طیور، آب و خاک، روابط عمومی، ترویج و آموزش کشاورزی، امور اراضی، امور آبزی پروری، امور اداری و مالی، برنامه ریزی و امور اقتصادی و. انجام شده است.

وی گفت: مهمترین مولفه اجرای این طرح مبتنی بر اصل رقابت است که از نتایج اجرای آن توسعه نظارت‌ها بر عملکرد واحد‌های شهرستانی ونیز اجرای این طرح باعث آگاهی مدیران محترم شهرستان‌ها از وضعیت واحد‌های تحت پوشش خود در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان و استفاده در تصمیم گیری‌های مدیریتی خواهد شد که با بررسی جزء به جزء نتایج آنالیز شده، خواهند توانست نسبت به تقویت و بازنگری عملکرد واحد‌های ضعیف‌تر و نیز تشویق واحد‌های موفّق اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین