Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@20:46:30 GMT

سند توسعه روستايي اردکان تدوين مي شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۳۳۸

سند توسعه روستايي اردکان تدوين مي شود

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون فرماندار ارکان گفت: سند توسعه روستايي اين شهرستان با رويکرد توانمند سازي جوامع روستايي تدوين مي شود.

به گزارش ايرنا `مصطفي پوردهقان` رو شنبه در نشست تدوين و برنامه‌ريزي توسعه اقتصادي و اشتغال‌زايي روستايي شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستايي و ابلاغ تسهيلات خوب و کم‌بهره به اين مناطق افزود: در حوزه گردشگري در روستاها ظرفيت و پتانسيل خوبي وجود دارد اما از آن‌ها به‌درستي استفاده ‌نشده که بايد موضوع گردشگري روستايي فرهنگ‌سازي و کار مطالعاتي و علمي مناسبي در اين راستا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: برخي از روستاهاي شهرستان اردکان در برنامه ششم توسعه بعنوان روستاي هدف برگزيده‌شده‌اند که بايد به‌منظور جهت‌گيري‌هاي کلان اشتغال‌زايي در اين روستاها و براي دستيابي به قابليت‌ها و توانمندي‌هاي روستاهاي هدف و ايجاد کسب‌وکار پايدار در اين مناطق تلاش کرد.
معاون فرماندار اردکان درادامه تصريح کرد: اين شهرستان داراي جمعيتي بالغ‌بر 98 هزار نفر است که با وسعت 24 هزار کيلومترمربعي حدود 33 درصد از وسعت استان يزد را به خود اختصاص داده است.
پوردهقان با بيان اينکه اولين مزيت شهرستان اردکان داشتن نيروي انساني خلاق و نخبه است که چندين سال در کنکور سراسري رتبه‌هاي ممتازي را کسب کرده است تصريح کرد: ظرفيت‌هاي معدني اين شهرستان يکي ديگر از اين مزيت‌هاست و بر اساس اين دو مزيتT سند چشم‌انداز شهرستان تدوين‌شده است.
وي يادآور شد: بر اساس ظرفيت‌هاي معدني موجود در شهرستان زنجيره فولاد شکل‌گرفته و حلقه نهايي اين زنجيره که شامل نورد فولاد است طي 6 ماه آينده افتتاح‌شده و اين زنجيره تکميل خواهد شد.
پوردهقان با بيان اينکه ما در شهرستان دغدغه بيکاري نداريم و نرخ بيکاري در بين مردان حدود سه و نيم درصد است اظهار کرد: دغدغه ما بيکاري بانوان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است.
اين مسئول ادامه داد: ما به نسبت ساير شهرستان‌ها و بعضي از استان‌ها دغدغه اشتغال نداريم اما ازلحاظ کيفيت به واحدهاي بزرگ صنعتي و معدني متصل هستيم و اين موضوع، خلاقيت و تفکر افراد و کارآفريني را از بين برده است که به‌عنوان نقطه‌ضعف درزمينه اشتغال محسوب مي‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفري اردکان در 60 کيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز (یک‌شنبه) برگزار شد.

در جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به اتفاقات اخیر در لیگ برتر و دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری این موضوع تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال بلافاصله در پی این دستور جلسه‌ای با همکاران خود داشتند و قرار است جلسه‌ای نیز با قید فوریت با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون و مسئولان ارکان انضباطی و اخلاقی این فدراسبون برگزار شود و امیدوارم با تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ناهنجاریهای اخلاقی اتخاذ شود.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزشی جوانان اهمیت کارگروه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه از جمله مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که فعالیتش آغاز شده است و در راستای تسری ارزش‌های اخلاقی در فضای فرهنگ هواداری اثرات مثبتی خواهد داشت.

او ادامه داد: قرار است در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیرفرهنگی جلوگیری شود.

در ادامه در خصوص آیین‌نامه‌ی تشکیل کانون هواداری که از فصل بعد به عنوان یک الزام برای باشگاه‌ها قرار خواهد داشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با اصلاح و تکمیل آیین‌نامه، برای اجرا، ابلاغ شود.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه‌ی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تشکیل کانون هواداران باشگاه‌ها را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داد و نسبت به قرارگرفتن معاونت بانوان در ساختار اداری کانون‌های هواداری نکاتی را مطرح کرد.

کد خبر 6097468

دیگر خبرها

  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور