Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@07:38:57 GMT

بهترین اعمال در ماه رمضان تلاوت قرآن است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۶۸۴۳

بهترین اعمال در ماه رمضان تلاوت قرآن است

خبرگزاری شبستان: کارشناس دینی تلاوت قرآن را بهترین اعمال ماه رمضان بیان کرد و گفت: انسان با تمسک به قرآن از فتنه‌های شیطان در امان می‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی کارشناس دینی، شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد الهادی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ما باید شاکر خداوند باشیم که به شهر الله رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رمضان ماه رحمت است و اگر انسان بخواهد یک حدیث در وصف این ماه بیان کند می‌تواند به کلام رسول خداوند که فرمودند: کسی فقط یک روز از ماه رمضان را روزه بگیرد اگر خداوند همه زمین را به او پاداش بدهد هنوز پاداش عملش را به طور کامل نداده است؛ اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گرفتن روزه و تلاوت قرآن را بهترین اعمال ماه رمضان بیان کرد و اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ هر روز و ساعت از ماه رمضان خداوند هزاران هزار بندگانی را که مستحق عذاب هستند از رحمت خویش از عذاب جهنم نجات می‌دهد.

کارشناس دینی ادامه داد: صدقه دادن به فقرا، افطاری دادن، مواظبت از زبان، احترام به بزرگترها، نیکو کردن اخلاق، ادا کردن حق الله و حق الناس و نریختن آبروی انسان مسلمان از بهترین اعمال در ماه رمضان به شمار می‌رود.

وی درباره توبه کردن گفت: انسان با توبه کردن باید زمینه انجام گناه را از بین ببرد تا دیگر با اطاعت از هوای نفسانی مرتکب معصیت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه شیطان دشمن قسم خورده انسان است برهمین اساس از هر راهی اقدام به گمراه ساختن انسان‌ها می‌کند، عنوان کرد: انسان نمی‌تواند به تصور اینکه در ماه رمضان قرار دارد پس دیگر شیطان او را رها می‌کند از شیطان غافل شود شیطان حتی حضرت موسی(ع) را در میقات و حضرت آدم(ع) را در بهشت رها نکرد تا بتواند آنان را گمراه کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان دعوت کننده به معصیت است و این انسان است که با اراده خود معصیت می‌کند، گفت: انسان اگر اراده کند می‌تواند دعوت شیطان را اجابت نکند بنابراین در قیامت هیچ دلیلی از انسان گناهکار پذیرفته نیست.

وی خلوت کردن با نامحرم، داشتن زندگی مجردی و دوست ناباب را از زمینه‌های تسلط شیطان بر انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید همه زمینه‌های نفوذ را ببندد متاسفانه عادی سازی رابطه دو نامحرم در برخی برنامه‌های تلوزیونی عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی و یا افزایش زندگی فردی در جامعه که با تبعیت از سبک زندگی غربی صورت می‌پذیرد از عوامل نفوذ شیطان به شمار می‌رود.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت خبرگزاری شبستان برجام فلسطین مساجد مجلس نمایشگاه کتاب تهران انتقال سفارت آمریکا به قدس قرآن کریم فضایل ماه رمضان ماه مبارک رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح گذرگاه عابر پیاده با جدیت در شهر تهران اجرا می شود، گفت: ۵۴۰ هزار خودرو بر روی خط‌کشی‌های شهر تهران جریمه شده اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ احسان مومنی؛ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ امروز در خصوص اعمال قانون خودروهایی که بر روی خط‌کشی‌های عابرین پیاده توقف داشتند، اظهار کرد: در 62 نقطه از تقاطع‌های مهم شهر تهران افسران پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و هنگامی که چراغ زرد می شود با حرکت دست و با سوت به رانندگان هشدار قرمز شدن چراغ را می دهند تا آنان پشت خط ایست توقف کنند و این موضوع جنبه آموزشی دارد.

وی افزود: اگر خودرویی بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف داشته باشد مسلماً توسط ماموران پلیس  اعمال قانون خواهد شد. 

سرهنگ مومنی گفت: در سال گذشته و در شهر تهران 540 هزار وسیله نقلیه‌ای که در بر روی خط‌کشی عابر پیاده توقف داشته‌اند مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که روزانه به طور میانگین 1500 خودرو جریمه شده است.

علت صدور "برگ جریمه رانندگی اشتباهی" چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در همین دو هفته اردیبهشت ماه 1403 که طرح گذرگاه عابر پیاده در شهر تهران آغاز شده است، حدود 30 هزار وسیله نقلیه‌ای که بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف داشته‌اند مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که روزانه بالای 2 هزار مورد بوده است.

مومنی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح گذرگاه عابر پیاده اعمال قانون نیست هدف مهندسی ترافیک، آموزش و فرهنگ‌سازی و در نهایت اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت نکنند اعمال قانون است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است