Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از تک‌تایمز، محققان برای اولین بار توانستند فشار درونی پروتون را محاسبه کنند. در این مطالعه دریافتند که فشاری که در مرکز یک پروتون قرار دارد، تقریبا تریلیون‌ها برابر قدرت فشار اتمسفر زمین است.

این میزان تقریبا 10 برابر فشار درونی یک ستاره ‌نوترونی است. ستاره‌های نوترونی کوچک ترین و متراکم ‌ترین ستارگانی هستند که تاکنون شناخته شده‌ و ستارگان مرده‌ای هستند که می‌توانند میلیاردها سال دوام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولکر برکرت، از محققان این پژوهش گفت: این فشار واقعا بالاترین میزان فشاری است که تاکنون مشاهده شده.

وی افزود، این میزان فشار که رکوردهای قبلی را شکسته است، از مرکز پروتون خارج می‌شود.

این در حالی است که یک فشار دیگر نیز از پیرامون پروتون و در جهت مخالف نیز وجود دارد.

وی ادامه داد، ستاره‌های نوترونی، جزو متراکم‌ترین چیزهایی است که در جهان هستی شناخته شده. بنابراین این یافته جدید می‌تواند رکوردی جدید را در مورد فشارهای موجود در زمین، به ثبت برساند.

محققان این پژوهش، از روش‌های مختلفی استفاده کردند که در نهایت توانستند با مشتعل کردن الکترون‌های اتم هیدروژن که حاوی تعداد زیادی پروتون است، فعل و انفعالات داخل پروتون را اندازه گیری کنند.

نتایج این مطالعه در مجله "Nature " منتشر شد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زمین جهان پارس پارس نیوز دانش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات جدید بایرن برای بازی با رئال

به گزارش "ورزش سه"، بایرن از ساعت 17 در زمین اشتوتگارت به میدان رفته و توماس توخل به دلیل در پیش بودن بازی با رئال، تغییراتی در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرد. 

در ترکیب بایرن گریرو که برابر رئال کار را از ابتدا شروع نکرد، فیکس بود ولی در دقیقه 16 مصدوم شد و جای خود را به گورتزکا داد. خبری بد برای توماس توخل که احتمالا این مدافع هافبک پرتغالی را برابر رئال در اختیار نخواهد داشت. او روی زمین نشست در حالی که مشخصا درد داشت. 

دیگر خبرها

  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • رسمی: ستاره بایرن بازی با رئال را از دست داد
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • عکس| جشن قهرمانی ستاره رئال مادرید در آغوش مادر
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • تلفات جدید بایرن برای بازی با رئال
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴