Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اثر داستانی و پنج اثر غیرداستانی برای کسب مهم‌ترین جایزه کتاب سیاسی جهان به رقابت خواهند پرداخت.

ایران آنلاین /امسال «الی اسمیت» با رمان «زمستان» نامزد جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» شده است. این رمان در صورت موفقیت، اولین اثر داستانی خواهد بود که در یک دهه اخیر موفق به کسب این جایزه ادبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است. این جایزه در سال‌های گذشته به نویسندگان غیرداستانی چون «جان بو»، «اندریا گیلیز» و «تام بینگهام» اعطا شده و در طول تاریخ ۲۳ ساله برگزاری آن تنها یک رمان در سال ۲۰۰۶ با عنوان «موزس، شهروند و من» نوشته «دلیا ژارت-مکوالری» به عنوان برنده انتخاب شده است.

رمان «زمستان» نوشته «الی اسمیت» برای کسب جایزه «جورج اورول» ۲۰۱۸ با «تستسرون رکس» نوشته «کوردیلا فاین»، «روشنگری اسلامی» نوشته «کریستوفر دبلایگ»، «آن‌چه تو نگفتی» اثر «مارک مازور»، «عشاق و غریبه‌ها» از «کلر ویل» و «فقر سفری» از «دارن مک‌گاروی» رقابت خواهد کرد.

جایزه‌ «جورج اورول» ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد و پس از آن بخش روزنامه‌نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد. از دو سال پیش هم بخش جدیدی به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

سال گذشته «شهروند کلِم» نوشته «جان بو» که پرده‌ای از زندگی «کلمنت اتلی» یکی از مهم‌ترین و البته کمتر شناخته‌شده‌ترین چهره‌های سیاسی قرن گذشته میلادی است، موفق به کسب جایزه «جورج اورول» در سال ۲۰۱۷ شد.

برنده جایزه «اورول» سال ۲۰۱۸ روز ۲۵ ژوئن (چهارم تیر) و همزمان با صدوپانزدهمین سالروز تولد «جورج اورول» معرفی می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب