Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پیگیری موضوع رعایت حقوق شهروندی، صرفا یک نگرش سطحی نبوده و ناشی از باور دینی و تکلیف قانونی ما است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین اسماعیلی در این نشست ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از فیوضات سرشار این ماه و برداشتن توشه مناسب دنیوی و اخروی طی سخنانی اظهار کرد: ضرورت رعایت حقوق شهروندی صرفا یک نگرش سطحی نبوده و برخواسته از باور دینی و تکلیف قانونی است، هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در استان به دور از هیاهوی سیاسی، تبلیغاتی به وظایف خطیر خود عمل کرده و در این راستا گروه‌های بازرسی که اعضای آنها از قضات باسابقه و خوشنام به شمار می‌روند با یک برنامه ریزی دقیق، به انجام مأموریت‌های محوله در خصوص بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندانها و مراجع قضائی مبادرت می‌ورزند و گزارشات تنظیمی جملگی گویای این حقیقت است، سعی شده تعداد بازرسی ها از جلسات بیشتر و نتایج حاصله نیز با جدیت تمام مورد پیگیری قانونی قرار گیرد و در همین جا وظیفه خود می‌دانم که از اعضای هیأت صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: بنده در مجموع عملکرد هیأت را مثبت ارزیابی می نمایم، لکن منکر وجود ایرادات احتمالی در مسیر انجام وظیفه نیستم. نکته مهم اینکه تلاش ما بر این بوده که بازرسی ها هدفمند و تأثیرگزار باشد و موجب ایجاد تحول در نگرش ضابطین و قضات گردد.

در ادامه این نشست، محدث دبیر هیأت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه نیز با ابراز خوشوقتی از حضور خود و همراهان در دادگستری کل استان تهران طی سخنانی اظهار کرد: از همان بدو امر تصمیم بر آن شد که بدور از تبلیغات به انجام وظایف قانونی بپردازیم و معتقدیم که بهترین تبلیغ همانا عملکرد ما خواهد بود. بحمدا... با برنامه ریزی صورت گرفته در سال گذشته در قالب دو گروه بازرسی در یک بازه زمانی شش ماهه از دبیرخانه های سراسر کشور بازرسی بعمل آمد که آخرین آنها، بازرسی از هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان تهران بود که لازم است به جهت گستردگی ابعاد عملکرد و ثمرات ارزشمند آن، از تلاش‌های مجدانه اعضای هیأت در استان صمیمانه تشکر نمایم.

وی در ادامه افزود: نتایج حاصله از بازرسی های انجام شده از زندانها و بازداشتگاه ها ضرورت تغییر نگرش همکاران قضایی را دو چندان می نماید و می طلبد قضات با یک برنامه ریزی مناسب و مستمر حتما از این مراجع بازدید هدفمند و موثر داشته باشند که تحقق این امر می تواند آثار سازنده ای در بر داشته باشد، وی در پایان سخنان خود بار دیگر انجام بازرسی‌های هدفمند و تأثیرگذار را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری نمود که به نحو مقتضی زحمات ارزشمند گروه‌های بازرسی برابر قانون جبران گردد.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه تعدادی از حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود در ابعاد مختلف بویژه بازدیدهای صورت گرفته پرداختند و آنگاه رازقندی دبیر هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران به اجمال گزارشی از عملکرد هیأت نظارت از بدو تأسیس تاکنون را مطرح نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حقوق شهروندی رییس کل دادگستری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد