Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@03:33:04 GMT

آزادی معلمان بازداشتی با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی!

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۰۷۳۸

خرداد: وکیل مدافع محمد حبیبی یکی از معلمان بازداشتی آخرین وضعیت پرونده موکلش را تشریح کرد.
به گزارش خرداد از ایسنا؛ حسین تاج در این باره اظهار کرد: بعد از فراخوانی که برای بازنشستگان و شاغلین فرهنگیان صادر شده بود، در تمامی ایران تجمعاتی صورت گرفت و بر همین مبنا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت هفته معلم، عده‌ای از فرهنگیان مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند که با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ابتدا ۱۶ نفر از این معلمان از جمله موکلم در زمان تجمع بازداشت شدند ولی پس از حدود چند روز سایرین با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و در حالی که اتهامات همه معلمان اخلال در نظم عمومی و یکسان بود ولی نمی‌دانم که چرا موکلم آزاد نشده است.
تاج یادآور شد: موکلم را در بازداشتگاه یکی از نهادها تحت بازجویی قرار دادند که از موضوع بازجویی هم اطلاعی ندارم. پس از آن وی را به ندامتگاه تهران بزرگ منتقل کردند.
وکیل مدافع محمد حبیبی با بیان اینکه هفته گذشته اجازه اعلام وکالت به من داده شد، گفت: سه شنبه هفته گذشته برای موکلم قرار وثیقه به مبلغ صد میلیون تومانی صادر شد و خانواده وی اعلام کردند که می‌توانند آن را تامین کنند ولی فردای آن روز که مراجعه کردیم به ما گفتند که پرونده به دادگاه ارسال شده است.
تاج مدعی شد: این پروسه صدور قرار و عدم اعطای زمان مقتضی به افراد برای اینکه افراد وثیقه‌ای تامین کنند بسیار نامتعارف است، کما اینکه نحوه دستگیری و برخورد با موکلم بسیار نامتعارف بوده که باید تحت پیگرد قرار گیرد زیرا به طور اتفاقی همسرشان هفته گذشته به دادسرای امنیت رفته بودند و موکلم را پابرهنه و با لباس‌های پاره دیده بودند و هنوز آثار ضرب و شتم بر روی صورت وی مشهود بوده است.
وی افزود: فردا به دادگاه انقلاب مراجعه می‌کنم تا ببینم که پرونده موکلم به کدام شعبه ارجاع شده است تا بتوانم موضوع تبدیل وثیقه را پیگری کنم.
وی در پایان گفت: تجمع کنندگان خواستار مطالبات صنفی شان بودند و چیزی جز مطالبات قانونی شان نبوده است. برچسب ها: معلمان بازداشتی ، اعتراض معلمان ، آموزش و پرورش

منبع: خرداد

کلیدواژه: معلمان بازداشتی اعتراض معلمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقابل برترین خط دفاع و حمله لیگ در ورزشگاه آزادی

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری معتقدند بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر تا حد زیادی تکلیف قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد.

در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی تهران، پرسپولیس در شرایطی میزبان سپاهان است که سرخ‌ها با کلین شیت‌های متوالی‌شان در لیگ برتر عنوان برترین خط دفاعی لیگ با ۱۳ گل خورده را تا هفته بیست و چهارم به دست آورده‌اند.

از طرفی سپاهانی‌ها که ۴۴ گل زده‌اند و با اختلاف زیاد برترین خط حمله لیگ هستند باید در ورزشگاه آزادی برای باز کردن دروازه پرسپولیس تلاش کنند.

پرسپولیس که در پی رسیدن به صدر جدول است نمی‌خواهد مقابل برترین خط حمله لیگ قافیه را ببازد و باید دید شاگردان اوسمار می‌توانند به روند کلین شیت‌های‌شان در لیگ ادامه بدهند یا خیر.

دیگر خبرها

  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • جو وحشتناک پرسپولیسی‌ها در این ماه تکرار نمی‌شود
  • پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • تقابل برترین خط دفاع و حمله لیگ در ورزشگاه آزادی