Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@05:53:43 GMT

راز پیروزی ملت در کلام رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۰۷۸۶

راز پیروزی ملت در کلام رهبر انقلاب

به گزارش جهان نيوز، یکی از بهترین حالات نزدیکی انسان به خداوند حالت دعا و مناجات است. در اهمیت آن همین بس که خداوند در آیه‌ای از قرآن امر به دعا به درگاه خویش می‌کند و می‌فرماید «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ؛‌بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را». همچنین مضمون تعداد زیادی از آیات قرآن به صورت دعاست. در اهمیت آن نیز اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) احادیث فراوانی بیان فرموده‌اند؛ از جمله روایت امام صادق(ع) که ذیل همان آیه فرمودند: «آن کس که بیشتر دعا مى کند افضل است، مگر سخن خداوند متعال را نشنیده‌اى که مى فرماید: «و خدای شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما مستجاب کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان که از (دعا و) عبادت من اعراض و سرکشی کنند زود با ذلت و خواری در دوزخ شوند؛  أَکْثرَهُما دُعاءً، أَمّا تَسْمَعُ قَوْلَ اللّهِ تَعالى أُدْعُونِى أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِیْنَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عَبادَتِى سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِیْنَ» سپس افزود: هِىَ الْعِبادِةُ الْکُبْرى؛ دعا عبادت بزرگ است» (مجمع البیان»، جلد 8، صفحه 823)



رهبر معظم انقلاب نیز در بیاناتی با اشاره به اهمیت و نقش دعا در پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی فرمود: دعا یعنی ارتباط و اتکال انسان با خدا آن وقتی هم که انسان در اوج قدرت و پیروزی است باز هم محتاج دعا هست. باید با خدا حرف بزند، باید از خدا بخواهد. قرآن به پیغمبر ما دستور داد که «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ» وقتی یاری خدا رسید و پیروزی نصیب شد «وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» و دیدی که مردم دسته دسته و فوج فوج به اسلام وارد می‌شوند، تازه «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ» تازه اول انابه توست. اول عرض نیاز به درگاه قادر متعال است. ملت ما از وقتی پیروزی را به دست آورد، آستانه دعا را رها نکرد. ببینید امروز در جامعه ما چقدر دعا و توجه به خدا زیاد است؛ راز پیروزی ما هم همین‌هاست. 

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079141 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • ببینید | روایت یک خبرنگار از دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
  • تصویری از بوسه حسن روحانی بر پیشانی رهبر انقلاب + عکس
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی