Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون خودکفايي و اشتغال کميته امداد امام خميني گفت: کاهش ​33 درصدي اعتبار اشتغال‌زايي مددجويان کميته امداد در سال جاري از صندوق توسعه ملي جبران مي‌شود.

به گزارش روز شنبه ايرنا از کميته امداد امام خميني (ره)، حجت‌الله عبدالملکي، با اشاره به اينکه در سال 97 بايد 140 هزار فرصت شغلي براي مددجويان ايجاد شود، اظهارداشت: اين در حالي است که اعتبار اشتغال‌زايي اين نهاد از محل منابع بانکي در سال جاري نسبت به سال گذشته حدود 33 درصد کاهش‌يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه اعتبار اشتغال‌زايي مددجويان از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌هاي عامل از دو هزار و 100 ميليارد تومان در سال 96 به هزار و 400 ميليارد تومان کاهش‌يافت، افزود: همچنين امسال 660 ميليارد تومان اعتبار از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت به اشتغال مددجويان اختصاص داده‌شده است.
عبدالملکي درباره جبران کسري اعتبار اشتغال‌زايي مددجويان در سال جاري توضيح داد: طبق قانون 1.5 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي حمايت از ايجاد و توسعه اشتغال پايدار در مناطق روستايي، عشايري و شهرهاي زير ده هزار اختصاص‌يافته است که کميته امداد در حال رايزني با فراکسيون اشتغال و توليد مجلس شوراي اسلامي، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي تعيين سهم مددجويان کميته امداد از اين مبلغ است.
وي با اشاره به اذعان دستگاه‌هاي متولي اشتغال به موفقيت‌هاي چشمگير کميته امداد در زمينهٔ اشتغال‌زايي و انتخاب اين نهاد به ‌عنوان دستگاه برتر در ايجاد اشتغال در استان‌ها، ابراز اميدواري کرد که سهم مددجويان کميته امداد از منابع صندوق توسعه ملي با نرخ قرض‌الحسنه (شش درصد) به‌زودي با نرخ قرض‌الحسنه (شش درصد) در اختيار مددجويان اين نهاد قرار بگيرد.
عبدالملکي با اعلام اينکه برنامه راهبردي و عملياتي جديد کميته امداد در زمينهٔ اشتغال مددجويان در سه‌ماهه نخست امسال به ‌صورت آزمايشي و از ابتداي تيرماه به‌ طور سراسري اجرا مي‌شود، گفت: تمرکز اين برنامه بر اصلاح فرايند مشاوره شغلي، نظارت و ارتقاي کيفي طرح‌هاي اشتغال باهدف افزايش سودآوري و پايداري مشاغل ايجاد شده است.
معاون خودکفايي و اشتغال کميته امداد توجه به مشاغل نوين و بازار محور را يکي ديگر از راهکارهاي اين نهاد در سال جاري اعلام کرد و افزود: طرح‌هاي اشتغال‌زايي دانش‌بنيان در تعامل با دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري اجرا خواهد شد.
وي يکي از تفاوت‌هاي کميته امداد امام راحل با ساير دستگاه‌هاي پرداخت‌کننده تسهيلات اشتغال را مشاوره و نظارت مداوم اين نهاد بر طرح‌ها دانست و گفت: امسال 1.5 ميليون بازديد فني و تخصصي از طرح‌هاي اشتغال‌زايي مددجويان در برنامه کاري اين نهاد پيش‌بيني‌شده است.
عبدالملکي بابيان اينکه طرح‌هاي اشتغال‌زايي کميته امداد نسبت به ساير دستگاه پايداري بيشتري دارد توضيح داد: اين نهاد علاوه بردادن مشاوره شغلي به مددجو پيش از اجراي طرح، در زمان اجراي نيز به‌طور دائم بر طرح نظارت دارد و در صورت نياز مشاوره به مددجو ادامه خواهد يافت.
وي با اشاره به اينکه يکي از رويکردهاي نوين در دنيا مربوط به بازاريابي و تأمين مالي جمعي است گفت: بر اين اساس يکي از برنامه‌هاي کميته امداد در سال جديد حرکت به سمت تأمين مالي جمعي در قالب ايجاد زنجيره‌هاي کامل با مالکيت مستقل هر واحد شغلي است.
عبدالملکي ادامه داد: در واقع اين نهاد با هدايت مشاغل خرد و کوچک به اين سمت، تصميم دارد خطر اجراي اين طرح‌ها را با ايجاد زنجيره کامل ارزش اعم از تأمين مواد اوليه، توليد، خدمات، بازاريابي و فروش و حمايت از نوآوري و تجاري‌سازي محصولات دانش‌بنيان کاهش دهد و مددجويان مجري طرح‌هاي پراکنده را به کارآفرين تبديل کند.
وي با اعلام اينکه برنامه‌هاي آموزشي کميته امداد براي مددجويان، ناظران و کارشناسان اشتغال در سال 97 متحول شده است گفت: براي ارتقاي عملکرد کارشناسان فني اشتغال که مسئوليت مشاوره شغلي و نظارت را هم‌زمان بر عهده‌دارند باهدف اثربخشي بيشتر نظارت‌ها و مشاوره‌هاي فني، آموزش‌هاي مجازي در نظر گرفته‌شده است.
معاون خودکفايي و اشتغال کميته امداد با تأکيد بر اينکه تمرکز کميته امداد در سال جاري افزايش کيفيت مشاغل ايجادشده است افزود: همچنين آموزش‌ مددجويان با رويکرد اشتغالِ مبتني بر توليد خواهد بود که براي اين امر برنامه‌هاي جديد تدوين‌شده است.
وي با اعلام اينکه دفاتر استاني ازاين‌پس براي استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه‌اي درزمينهٔ اشتغال‌زايي مددجويان آزادي عمل بيشتري خواهند داشت گفت: امسال با کاهش چشمگير ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي دست و پاگير، ضمن رفع موانع نوآوري و خلاقيت در دفاتر استاني از هيئت‌هاي انديشه‌ورز کشوري و استاني باهدف هم سو شدن طرح‌هاي اشتغال با ظرفيت‌هاي منطقه‌اي حمايت خواهد شد.
عبدالملکي از زمينه‌سازي اجراي نظام خيران اشتغال به‌طور آزمايشي در برخي از استان‌ها خبر داد و افزود: اين طرح با توجه به ظرفيت مالي، صنفي، آموزشي، مهارتي و حمايتي خيران براي اشتغال‌زايي مددجويان اجرا مي‌شود. البته در اين زمينه کميته امداد تصميم به تصدي‌گري ندارد بلکه زمينه را براي حضور خيران اشتغال فراهم و بر آن نظارت مي‌کند.
اجتمام*3377*1724
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل