Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@03:00:43 GMT

چند درصد کارمندان دولتی زن هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۴۶۲۰

چند درصد کارمندان دولتی زن هستند؟

به گزارش الف مرکز آمار ایران اعلام کرد: در سال ۱۳۸۰، ۶۹ درصد کارمندان دولت مرد و ۳۱ درصد زن بوده‌اند که این نسبت در سال ۱۳۹۵ به ۵۹ درصد مرد و ۴۱ درصد زن تغییر یافته است.

براساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵، کارمندان دولت تابع قانون خدمات کشوری و قانون کار، در مجموع ۲,۳۴۱,۷۲۶ نفر در سال ۱۳۹۵ بوده‌اند، که نسبت به سال ۱۳۸۰، ۶ در هزار رشد داشته که می‌‌توان گفت تغییر محسوسی نسبت به تعداد کارکنان سال ۱۳۸۰ ( ۲۳۲۸۶۳۵نفر ) نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۸۰، ۶۹ درصد کارمندان دولت مرد و ۳۱ درصد زن بوده‌اند که این نسبت در سال ۱۳۹۵ به ۵۹ درصد مرد و ۴۱ درصد زن تغییر یافته است.

در سال ۱۳۹۵ ،۴۳ درصد از کارمندان دولت در آموزش و پرورش، ۱۸ درصد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت می‌کردند، یعنی ۶۱ درصد کارمندان دولت دراین دو وزارتخانه و ۳۹ درصد در مابقی دستگاه‌های دولتی مشغول فعالیت بوده اند. در سال ۱۳۸۰، کارکنان تابع قانون خدمات کشوری و سایر مقررات استخدامی، از نظر تحصیلات : ۲۰درصد پایین‌تر از دیپلم،  ۲۹ درصد دیپلم، ۲۱ درصد فوق دیپلم، ۲۷ درصد لیسانس، ۲ درصد فوق لیسانس و ۱,۶ درصد دکترا بوده‌اند که در سال ۱۳۹۵، به ۵درصد زیر دیپلم، ۱۷ درصد دیپلم، ۱۵ درصد فوق دیپلم، ۵۰ درصد لیسانس، حدود ۱۰ درصد فوق لیسانس و ۴درصد دکترا، تغییر یافته است.

در سال ۱۳۹۵، تحصیلات کارمندان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۲۶ درصد لیسانس، ۱۹ درصد فوق لیسانس، ۲۶ درصد دکترا؛ و وزارت بهداشت : ۴۴ درصد لیسانس، ۳۸ درصد فوق لیسانس و ۱۲ درصد دکترا؛ و تحصیلات کارمندان وزارت خارجه ۳۳ درصد لیسانس، ۳۶ درصد فوق لیسانس و ۳,۶ درصد دکترا ؛ و تحصیلات کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۰ درصد لیسانس، ۶درصد فوق لیسانس، ۷در هزار دکترا؛ و تحصیلات کارمندان وزارت دادگستری ۵۵ درصد لیسانس، ۱۰ درصد فوق لیسانس، ۱.۶ درصد دکترا و تحصیلات کارمندان وزارت اقتصاد، ۴۸ درصد لیسانس، ۸درصد فوق لیسانس و ۳ درهزار دکترا بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در استان کرمانشاه 282 حافظ قرآن کريم در اين آزمون در رشته هاي حفظ کل ده جزء وبيست جزءدر سه حوزه شهرستان کرمانشاه هرسين و جوانرود شرکت کردند. به قبول شده گان در اين آزمون در رشته 10 جزءمدرک معادل ديپلم در رشته20 جزءمعادل فوق ديپلم و در رشته حفظ کل در سه سطح معادل کارشناسي تا دکتري اهداء مي گردد

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است