Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:04:52 GMT

تصویب قیمت پایه سهام دو شرکت بیمه برای واگذاری

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۵۱۴۵

تصویب قیمت پایه سهام دو شرکت بیمه برای واگذاری

در جلسه امروز هیات واگذاری قیمت پایه سهام دولت در شرکتهای عمران و مسکن سازان ایران و بیمه اتکایی امین و بیمه البرز مورد تصویب قرار گرفت. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیصد و چهل و یکمین جلسه هیات واگذاری صبح امروز(شنبه) با حضور کلیه اعضا در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه سازمان خصوصی سازی به عنوان دبیرخانه هیات واگذاری حسب تاکیدات قبل هیات نسبت به ارائه گزارش عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال 1396 اقدام نمود.

بر اساس این گزارش عملکرد، ارزش قیمتگذاری های مصوب از سوی هیات واگذاری در سال 1396 در مقایسه چهار سال گذشته فزونی داشته و بالغ بر حدود 18 هزار میلیارد تومان می باشد که از تمامی سنوات سه سال قبل بالاتر بوده است.

همچنین ارزش بنگاههای آگهی و عرضه شده از این میزان قیمتگذاری حدود 14 هزار و 500 میلیارد تومان بوده و مجموع بنگاههای واگذار شده نیز به مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش مجموع بنگاههای مصوب سال 1396 شامل 404 مورد بوده که از این تعداد 14 درصد بنگاهها شامل 56 مورد منجر به فروش، 7 مورد انحلال، 24 مورد خروج از لیست و 317 مورد نیز به سال 1397 منتقل شده است.

همچنین در این گزارش عنوان شد در دولت دوازدهم تمامی واگذاریها مشتمل بر 100 درصد کل واگذاریها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است، در حالی که این میزان در قبل از دولت یازدهم فقط 18 درصد مجموع واگذاریها بوده است و در دولت یازدهم این نسبت به 67 درصد رسیده است که مجموع این ارقام نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوصی سازی واقعی می باشد. همچنین بر این اساس اعلام شد در سال 1396 در تداوم شیوه سنوات گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم هیچگونه رددیون به مفهوم انتقال مستقیم سهام متعلق به دولت به متقاضیان و طلبکاران یا اشخاص شبه دولتی انجام نشده است.

سازمان خصوصی سازی در این جلسه گزارشی نیز از میزان پیشرفت طرح ساماندهی سهام عدالت به هیات واگذاری ارائه نمود.

سپس فهرست واگذاریهای وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای درج در واگذاریهای سال 97 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر این اساس تصمیمات لازم برای فهرست موارد مشمول واگذاری این دو وزارتخانه مورد تصمیم واقع و مقرر شد در بخش آب و آبفا کشور کمیته ای با مسئولیت وزارت نیرو عهده دار طراحی جهت آماده سازی و ایجاد ساختارهای لازم به منظور واگذاری بنگاههای این بخش گردد.

در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نیز مقرر شد سیلوهای وابسته به شرکتهای بازرگانی دولتی به صورت جدای از شرکتهای غله مناطق کشور واگذار شود و واگذاری آنها با اولویت سیلوهای منفک از شرکتهای غله آغاز گردد.

همچنین در این جلسه قیمت پایه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مصوب شد و مقرر گردید تا حداکثر پایان تیرماه آگهی شود.

در ادامه جلسه نیز قیمت پایه سهام دولت در شرکتهای عمران و مسکن سازان ایران و بیمه اتکایی امین و بیمه البرز مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است