Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات خراسان جنوبي گفت: با اجراي 2 طرح بخش خصوصي در حوزه فناوري اطلاعات حدود 900 فرصت شغلي در اين استان ايجاد شده است.

به گزارش ايرنا علي دلگير روز شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصي اشتغال و کميسيون هماهنگي بانک هاي استان خراسان جنوبي که به رياست استاندار برگزار شد به انعقاد 10 تفاهم نامه همکاري با بخش خصوصي در آذرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: از اين تعداد 6 تفاهم نامه به نتيجه رسيد که در قالب 2 طرح آن 800 تا 900 نفر اشتغال در استان ايجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: اکنون 30 درصد بخش حمل و نقل درون شهري بيرجند توسط تاکسي و آژانس هاي اينترنتي انجام مي شود.
وي گفت: همچنين سه سرويس هوشمند براي رزرو و دريافت الکترونيکي غذا در مرکز استان تعبيه شده است.
مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات خراسان جنوبي افزود: در استان هيچگونه مجوزي براي اشتغال صادر نمي کنيم اما در زمينه آي. تي (فناوري اطلاعات) با توسعه زيرساخت هاي ارتباطي زمينه اشتغال در برخي دستگاه هاي اجرايي فراهم مي شود.
وي تصريح کرد: اين اداره کل در صدور مجوز اشتغال اقدامي انجام نمي دهد بلکه به اشتغال در حوزه هاي ديگر کمک کرده و در حوزه ايجاد اشتغال تسهيلگر است.
** 3400 طرح کشاورزي در سامانه کارا ثبت شد
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي هم گفت: سه هزار و 400 پروژه بخش کشاورزي در سامانه کارا ثبت نام شده که هنوز به کارگروه استاني ابلاغ نشده است.
هاشم ولي پور مطلق افزود: در توسعه اشتغال پايدار در بانک ها در بخش کشاورزي 280 پروژه در دست معرفي به بانک است و اين در حاليست که در شهرستان ها يکهزار و 141 پروژه در بخش کشاورزي با مبلغ 480 ميليارد تومان به کارگروه استان معرفي شده است.
وي بيان کرد: در حوزه کارگروه رفع موانع توليد 160 طرح به بانک هاي مختلف معرفي شده که 21 مورد پرداخت شده است.
وي اظهار کرد: در صندوق توسعه ملي که معمولا تسهيلات شناور است سه هزار و 899 پرونده به بانک هاي عامل معرفي شده که 464 طرح پرداخت شده همچنين در سرمايه در گردش در يک مرحله تسهيلاتي 23 هزار طرح معرفي شد که 855 طرح مصوب شد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي گفت: بسياري از پرونده ها وقتي به بانک ها معرفي مي شود با وجود اينکه بخش کشاورزي براي توسعه اشتغال روستايي و عشايري تاييديه دريافت مي کند اما در زمينه ضمانت ها و وثايق تعدادي بالاخره دچار مشکل مي شوند.
وي ادامه داد: گفته مي شود زمين هاي روستايي براي ضمانت ارزش ندارد اما در برخي روستا ارزش زمين ها بالاست و از بانک هاي عامل درخواست داريم در ضمانت ها برابر با ضوابط عمل کنند و هرآنچه ارزش زمين باشد بپذيرند و مابقي وثايق ديگر دريافت شود نه اينکه براي طرح هاي بزرگ وثايق کشاورزي را حذف کنند.
وي گفت: در مباحث کارشناسي زمين کشاورزي، جهاد مي تواند برخي مشکلات را رفع کند و اگر تشخيص دهيم زمين کشاورزي منجر به تسهيلات نمي شود سند مالکيت صادر مي کنيم و اجازه داريم تمديد قرارداد کنيم.
ولي پور مطلق افزود: پيشنهاد مي شود دستگاه هاي تخصصي با بانک ها ميز خدمت تشکيل دهند تا برگشت پرونده ها به دستگاه ها مورد بررسي قرار گيرد.
وي از مديران بانک هاي استان خواست روي عددهاي تسهيلات متقاضي دخل و تصرف نکنند، برخي مشکل پرداختي دارند و بانک آنها را برگشت مي دهد که مي توانيم اين مشکلات را در ميز خدمت بررسي و حل کنيم.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی