Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:13:07 GMT

گیلان| وضعیت ایستگاه دفن زباله رشت بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۶۷۲

گیلان| وضعیت ایستگاه دفن زباله رشت بحرانی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط ایستگاه زباله سراوان رشت در حالتی بحرانی قرار دارد و این معضل نیازمند اقدامات عملی است. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدصادق حسنی عصر امروز در جلسه ساماندهی پسماند و جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان در فرمانداری شهرستان رشت اظهار داشت: تداوم‌ و پیگیری جلسات حل معضلات شهرستان رشت اقدامی ارزنده و سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تداوم برگزاری جلسات پسماند شهرستان رشت موجب ایجاد شفافیت در اقدامات می‌شود گفت: با توجه به وضعیت بحرانی ایستگاه‌ زباله سراوان در حال حاضر زمان تصمیم‌گیری و بیان پیشنهاد نیست و این حوزه نیازمند اقدامات عملی است.

حسنی با بیان اینکه قرارداد تصفیه‌خانه شیرابه ایستگاه زباله سراوان باید قبل از انعقاد قرارداد مورد کارشناسی و بازبینی قرار می‌گرفت خاطرنشان کرد: مقوله ساماندهی ایستگاه زباله سراوان مبحثی ملی است و این حساسیت باید از سوی مدیران مورد توجه واقع شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معضل زباله ایستگاه سراوان مقوله‌ای عادی و روزمره نیست و حساسیت شرایط بحرانی این منطقه باید از سوی مدیران جدی گرفته شود تصریح کرد: دیدگاه مسئولان نظارتی، اجرایی و پیمانکاران در ساماندهی ایستگاه زباله سراوان نیازمند تغییر است.

حسنی با بیان اینکه با توجه به شرایط بحرانی منطقه سراوان مدیران نظارتی نباید در حال حاضر در خصوص قطع درختان زمین تصفیه‌خانه، مصالح و مواد اولیه با یکدیگر بحث کنند گفت: تسهیل در روند ساماندهی ایستگاه زباله سراوان نیازمند همت جدی و تغییر دیدگاه در مدیران و پیمانکاران است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر 100 درصد شرایط برای حل معضلات ایستگاه زباله سراوان فراهم شود باز حل مشکلات این حوزه به‌راحتی قابل انجام نیست گفت: شرایط کنونی ایستگاه زباله سراوان در حالتی بحرانی قرار دارد و این معضل نیازمند اقدامات عملی است.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز  در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۷۱، میدان انقلاب ۹۱، پارک زمزم ۷۵، دانشگاه صنعتی ۵۸، رهنان ۸۶، سپاهان‌شهر ۶۱، بولوار کاوه ۵۹، کردآباد ۶۸، خیابان فرشادی ۶۹، خیابان فیض ۶۲ و ولدان ۷۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۴۹ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد و در خیابان احمدآباد با عدد ۱۳۶ و بزرگراه خرازی ۱۱۹ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان‌های پروین اعتصامی و زینبیه به ترتیب با عدد ۱۶۹ و ۱۵۳ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

امروز کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۳، شاهین‌شهر ۵۹، مبارکه ۶۹ و نجف آباد ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۲۸، سجزی ۱۲۴، قهجاورستان ۱۳۳ و کاشان ۱۴۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی
  • شاخص هوای ۵ شهر اصفهان بر مدار نارنجی است
  • وضعیت نامناسب دفن زباله در استان به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است