Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@06:50:50 GMT

اقدام عجیب رییس کاتالونیا در انتخاب وزرا از زندان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۸۸۰۸

اقدام عجیب رییس کاتالونیا در انتخاب وزرا از زندان

نخست وزیر جدید منطقه خودمختار کاتالونیا در حالی نام ۴ وزیر کابینه خود را اعلام کرد که دو نفر از آن ها در زندان و دو نفر نیز همراه با رئیس سابق دولت محلی در تبعید به سر می برند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیم تورا» (Quim Torra) نخست وزیر جدید منطقه خودمختار کاتالونیا (رئیس دولت محلی) امروز شنبه نام ۴ وزیر کابینه خود که در تبعید و یا زندان به سر می برند را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نفر از این افراد کسانی هستند که با اتهام آشوب توسط دولت اسپانیا به زندان انداخته شده و دو فرد دیگر نیز  همراه با رئیس مخلوع پیشین این منطقه در تبعید به سر می برند.

بیشتر بخوانید:

پیروزی احزاب جدایی طلب در انتخابات کاتالونیا اتحادیه اروپا جدایی‌طلبان کاتالونیا را تهدید کرد

رسانه های خبری اعلام کردند که اسپانیا احتمالاً مانع از تشکیل دولت «کیم تورا» به این دلیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، دولت محلی کاتالونیا چندی پیش و حدود ۵ ماه پس از انتخاباتی که در این منطقه خودمختار صورت گرفته بود، کیم تورا را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.

کیم تورا که جدایی‌طلب و بدون وابستگی به حزبی سیاسی محسوب می‌شود، در دومین مرحله انتخابات در پارلمان کاتالونیا در بارسلون توانست اکثریت آرای لازم را کسب کند.

کیم تورا ۵۵ ساله، وکیل دادگستری و نویسنده است و در مقایسه با بسیاری دیگر از سیاستمداران کاتالونیا با مشکلات حقوقی کمتری روبرو بوده است. او جانشین کارلوس پیگدامون رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا خواهد شد. تورا را پیگدامون به عنوان نامزد شرکت در انتخابات معرفی کرده بود.

پیگدامون از نامزدی تورا در این انتخابات حمایت کرده بود.

کارلوس پیگدامون رئیس برکنارشده دولت محلی کاتالونیا در پی چند ماه کشمکش با دولت مرکزی در مادرید پس از همه‌پرسی استقلال در اکتبر ۲۰۱۷ که ممنوع اعلام شده بود، روز پنجشنبه گذشته (۱۰ ماه می) از شرکت در انتخابات چشم پوشید و بدین ترتیب راه را برای نامزدی کیم تورا در انتخابات هموار کرد.

پیگدامون که از سوی دادگستری اسپانیا تحت پیگرد است هم اکنون در برلین به سر می‌برد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی کاتالونیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد