Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@22:39:55 GMT

داروهایی که باعث خشکی چشم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۱۲۹۰

داروهایی که باعث خشکی چشم می‌شوند

خشکی چشم ممکن است سبب تحریک و ناراحتی خفیف ولی دائمی و یا التهاب قسمت قدامی چشم شود.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، علل متعددی برای ابتلا به خشکی چشم مطرح است که یکی از آنها مصرف برخی از داروهای بدون نسخه یا تجویزی است:

داروهای فشار خون: مسدود کننده های بتا پاسخ بدن نسبت به هورمون آدرنالین را مسدود کرده و با آرام کردن ضربان قلب و در نتیجه کاهش نیرویی که خون به سرخرگ ها وارد می کند، به کاهش فشار خون کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از عوارض این داروها این است که بدن نوعی پروتئین که به غدد اشک فرستاده می شود را کمتر تولید می کند. این موضوع باعث کاهش اشک و خشکی چشم می شود.

داروهای ضد احتقان بینی: این داروها با کاهش تورم رگ های خون رسان بینی به شما کمک می کنند. وقتی تورم کم می شود فضای بیشتری برای جریان هوا به وجود می آید و فرد دوباره به راحتی نفس می کشد. اما این داروها نیز شبیه آنتی هیستامین ها تولید اشک را کاهش می دهند.

آنتی هیستامین ها: داروهای آنتی هیستامین از جمله لوراتادین، دیفن هیدرامین و فکسوفنادین، پاسخ بدن نسبت به محرک های آلرژی را مسدود کرده و از نشانه های شایع مانند خارش، عطسه، آبریزش چشم و بینی جلوگیری می کند. اما موجب کاهش اشک چشم نیز می شوند. این مساله موجب خشکی و ناراحتی چشم می گردد.

داروهای آکنه: ایزوترتینوئین یا همان داروی ضد آکنه با کاهش ترشح چربی غدد خاصی از بدن به خلاصی از شر آکنه کمک می کند. اما بعضی از غدد مذکور در پلک چشم قرار دارند و چربی اشک را نیز کاهش می دهند و نتیجه آن خشکی چشم است.

داروهای ضد افسردگی، ضد پارکینسون و خواب آورها: تمام این داروها، موجب توقف سیگنال های ارسالی به غدد اشکی می شوند که نتیجه خشکی چشم خواهد بود. البته فقط داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای از این مکانیسم پیروی می کنند.

قرص های ضد بارداری: هورمون درمانی جایگزین خود عاملی برای ابتلا به خشکی چشم است. زنانی که تنها استروژن دریافت می کنند بیشتر از زنانی که استروژن و پروژسترون را با هم مصرف می کنند در معرض خشکی چشم هستند.

منبع: آوای سلامتی

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تنهایی موجب کاهش طول عمر بازماندگان سرطان می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بازماندگان سرطان که در تنهایی زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که همراه و همدمی در زندگی دارند، بیشتر احتمال دارد فوت کنند.

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می‌شود

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پله‌ها را به جای آسانسور انتخاب کنید.

نحوه تأثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

استفاده طولانی مدت روزانه از آسپرین برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ شناخته شده است، اما تا به حال مشخص نشده است که چرا چنین تأثیری دارد.

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می‌دهند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد افرادی که داروهای سوزش معده مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر میگرن و انواع دیگر سردردهای شدید هستند.

کد خبر 6095402

دیگر خبرها

  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم