Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@19:16:33 GMT

حفظ سرمایه های فرهنگ و هنر فارس ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۳۵۴۰

حفظ سرمایه های فرهنگ و هنر فارس ضروری است

خبرگزاری شبستان: معاون امور حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری شیراز و استان فارس، گفت: برای آینده فرهنگ و هنر کشور، یک چشم ما در وزارتخانه به شیراز است و همه سرمایه های فرهنگی و هنری آن باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر سید هادی حسینی، معاون امور حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (29 اردیبهشت) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه ساختار و منابع 2 مشکل اصلی حوزه فرهنگ است، گفت: یک سیزدهم بودجه فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده می شود اما در این حوزه همه مسئولیت ها خواسته می شود و این در حالی است که همه منابع در اختیار ما قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ساختار درست باشد و منابع به موقع تخصیص پیدا کند، راه برای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی باز می شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر ایجاد فضای نشاط و شادابی در جامعه، افزود: ائمه طاهرین (ع) هم همواره فرموده اند که در ایام شادی ایشان، شاد و در زمان غم نیز حزن و اندوه داشته باشیم چرا که در جامعه سلیقه های مختلفی  هستند که باید به آن احترام گذاشته شو و همه ماه های سال محرم و صفر نیست و از این رو باید به نشاط اجتماعی هم توجه کرد.

 

حسینی یادآور شد: در انتخاب سمت مدیریت فرهنگی باید کسانی انتخاب شوند که نگاهشان به فرهنگ نگاه درستی باشد که این کار در شیراز اتفاق افتاده است و انتظار این است که مسئولان و اعضای شورای شهر این روند را متوقف نکنند.

 

معاون امور حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری شیراز و استان فارس تاکید کرد: برای آینده فرهنگ و هنر کشور یک چشم ما در وزارتخانه به شیراز است و همه سرمایه های فرهنگی و هنری آن باید حفظ شود.

 

خاطرنشان می شود؛ در این مراسم با سپاس از خدمات دکتر بهزاد مریدی در زمان تصدی سکان مدیریت فرهنگی استان فارس، صابر سهرابی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس معرفی شد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خبرگزاری شبستان دولت برجام فلسطین قرآن کریم انتقال سفارت آمریکا به قدس رمضان کانون های فرهنگی هنری مساجد معاون حقوقی وزارت ارشاد معاون حقوقی وزیر ارشاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود