Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@14:41:57 GMT

هنرمندان اردیبهشتی سینمای ایران +تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۶۳۱۰

هنرمندان اردیبهشتی سینمای ایران +تصاویر

زاون قوکاسیان، پرویز نوری، رضا ارحام صدر، عزیز ساعتی، علیرضا داودنژاد، اصغر فرهادی، رضا عطاران و کیانوش عیاری از هنرمندان اردیبهشتی سینما هستند.

خبرگزاری ایسنا: زاون قوکاسیان، پرویز نوری، رضا ارحام صدر، عزیز ساعتی، علیرضا داودنژاد، اصغر فرهادی، رضا عطاران و کیانوش عیاری از هنرمندان اردیبهشتی سینما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دومین ماه از سال، هنرمندانی، چون زاون قوکاسیان، پرویز نوری، رضا ارحام صدر، عزیز ساعتی، علیرضا داود نژاد، اصغر فرهادی، رضا عطاران و کیانوش عیاری متولد شده‌اند.

زاون قوکاسیان

زنده‌یاد زاون قوکاسیان فیلم‌ساز، منتقد و مدرس سینما ۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۲۹ در اصفهان متولد شد. او فعالیت خود را از سال ۱۳۵۰ با فیلمسازی آماتوری و فیلم‌های ۸ میلیمتری در سینمای آزاد آغاز کرد و مدتی نیز سرپرست سینمای آزاد اصفهان بود.

او برخلاف آنکه در رشته شیمی تحصیل کرده بود، در حوزه‌های هنری فعالیت داشت و چندین کتاب سینمایی نیز منتشر کرد که از جمله آن می‌توان به تالیف کتابی درباره فیلم «چشمه» آربی آوانسیان، ۲۰ کتاب درباره سینماگرانی، چون بیضایی، کیمیایی، کیارستمی، فرمان‌آرا، سینایی، گلاب آدینه، رضا ارحام صدر، فاطمه معتمد آریا، مجید انتظامی و کتابی با نام «بردی از یادم» درباره لورتا نوشین اشاره کرد. قوکاسیان به عنوان مدرس در چند دانشگاه در تهران و اصفهان تدریس کرد.

او در زمینه کارگردانی نیز فیلم‌های سینمایی «همه فرزندان من» و چندین فیلم هشت میلی‌متری و آثار کوتاهی، چون «در فلق»، «عروس کهن»، «عزای آینه»، «فصلی دیگر»، مستند «حاج شیوان»، «موزه من جلفا»، «نقش خیال» را در کارنامه کاریش دارد.

زاون قوکاسیان به دلیل سرطان معده چندین ماه در بیمارستانی در وین تحت درمان بود و اوایل بهمن ماه سال ۹۳ به ایران بازگشت و سرانجام ظهر اول اسفند ماه ۱۳۹۳ در منزلش در اصفهان از دنیا رفت.  

************************************************************************

پرویز نوری

پرویز نوری از جمله افرادی است که فعالیت حرفه‌ایش را با خبرنگاری و نویسندگی آغاز کرد و سپس به عالم فیلمسازی وارد شد.

نوری که متولد ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۱۷ در تهران است و فعالیت در مطبوعات را از اوایل دهه ۳۰ آغاز کرد و سپس از حدود سال‌های ۴۰ با دستیاری کارگردانی فیلم «زمین تلخ» ساخته خسرو پرویزی وارد این عرصه هنری شد. در کارنامه هنری او کارگردانی ۷ فیلم سینمایی و نویسندگی ۱۴ اثر دیده می‌شود.

او که بیشتر از آنکه به عنوان یک کارگردان و نویسنده سینمایی شناخته شود، از او به عنوان یک منتقد سینمایی نام می‌برند که البته فعالیت هنری خود را هم از همین طریق نویسندگی و نقد نویسی در مطبوعات آغاز کرده و ادامه داده است.     رضا ارحام‌صدر

۲۱ اردیبهشت‌ماه مصادف است با تولد زنده‌یاد رضا ارحام صدر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از دیدگاه بسیاری هنوز از بزرگ‌ترین کمدین‌های ایران محسوب می‌شود.

رضا ارحام صدر متولد اردیبهشت ماه ۱۳۰۲ در محله باقلعه‌ی بخش ۴ اصفهان است و فعالیت هنری خود را از نیمه دوم دهه ۲۰ شمسی و با بازی در تئاتر آغاز کرده و در اصل از پایه‌گذاران تئاتر در اصفهان محسوب نیز می‌شود. او همچنین در سال ۱۳۳۶ با فیلم «شب نشینی در جهنم» وارد سینما شد و بعد از بازی در بیش از ۲۰ فیلم و سریال دوباره به تئاتر بازگشت و آن را ادامه داد.

ارحام صدر در تنها گفت‌وگوی تفصیلی‌اش که در سال ۱۳۸۴ با ایسنا انجام داده است، گفت که تنها تئاتری که در آن با کت و شلوار بازی کردم نمایش «دیوانه» بود که بر خلاف دیگر نقش‌هایم که نوکر، راننده و آشپز بودم، این بار نقش یک جوان تحصیل‌کرده را داشتم که به عشقش نرسیده بود.

او همچنین گفته بود که خیلی از مقامات از من خواستند تا ساکن تهران شوم حتی یک بار به زور گفتند که تو را از بیمه ایران اصفهان به بیمه ایران تهران منتقل می‌کنیم که بیایی تهران و از وجودت آنجا استفاده شود. من آنجا گفتم هر موقع توانستید منار جنبان اصفهان را از کف ببرید و در لاله‌زار بگذارید ارحام راهم می‌توانید به آنجا ببرید.

بنابر این او که از بنیانگداران مکتب کمدی انتقادی به شمار می‌آید، در اصفهان ماند و سرانجام ۲۴ آذرماه سال ۱۳۸۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.  
عزیز ساعتی

عزیز ساعتی متولد ۱۴ اردیببهشت ۱۳۲۷ در تهران است. او مدیر فیلم برداری بیش از ۱۵ اثر سینمایی و عکاس نزدیک به ۳۰ پروژه سینمایی بوده است.

این مدیر فیلمبرداری دانش آموخته رشته عکاسی است و در اوایل دهه ۵۰ وارد مدرسه عالی تلویزیون و سینما می‌شود و در رشته تصویربرداری و فیلمبرداری فارغ‌التحصیل می‌شود و بعنوان استاد عکاسی و لابراتوار در همین مدرسه به تدریس می‌پردازد. او سیمرغ بلورین بهترین عکاسی (بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم‌ها) از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «بای سیکل ران» به نویسندگی و کارگردانی محسن مخملباف و سیمرغ بلورین بهترین عکاسی از هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دستفروش» ساخته محسن مخملباف را از آن خود کرده است.

وی مدیر فیلمبرداری فیلم‌هایی، چون «تردید»، «زیر درخت هلو»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «دختر شیرینی فروش»، «آژانس شیشه‌ای»، «برج مینو»، «بوی پیراهن یوسف» و... بوده و در جشنواره‌های مختلفی نیز عضو هیئت داوران بوده است و همچنین نمایشگاه‌های عکس بسیاری نیز برگزار کرده است.   عزت‌الله انتظامی، عزیز ساعتی، بهزاد رحیمیان، امیر اثباتی، جمال امید در سال ۱۳۷۶

علیرضا داودنژاد

علیرضا داودنژاد متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۳۳ تهران است. وی فعالیت سینمایی را به عنوان نویسنده با همکاری در نوشتن فیلم نامه فیلم «عطش» به کارگردانی ایرج قادری آغاز کرد و فیلم «شاهرگ» نخستین تجربه کارگردانی اش در سینمای حرفه‌ای محسوب می‌شود. او علاوه بر کارگردانی، به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده نیز فعالیت دارد.

وحید شیخلر مستند پرتره‌ای از «علیرضا داودنژاد» نیز ساخته است. این مستند ۴۹ دقیقه‌ای با عنوان «دکوپاژ»، روایتی از زندگی و آثار او است.

علیرضا داود نژاد که همواره دغدغه‌ی مسایل صنفی سینما را داشته است، معتقد است که سینمای ملی ایران با سه چالش بزرگ روبه‌روست: ممیزی، امنیت بازار و فیلم خارجی.

رضا داودنژاد فرزند علیرضا داودنژاد نیز با بازی در فیلم «بی‌پناه» ساخته پدرش وارد سینما شد و با دومین فیلمش «مصائب شیرین» نامش در میان نامزد‌های دریافت سیمرغ قرار گرفت.

فیلم سینمایی «فراری» به کارگردانی او آخرین ساخته سینمایی‌اش است که در سال ۹۵ ساخته شد و در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که با استقبال خوبی هم مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین این جشنواره را در بخش‌های مختلفی، چون بهترین صدابرداری، بهترین فیلمنامه، نقش اول مرد و همچنین جایزه ویژه هیأت داوران در بخش بهترین کارگردانی را دریافت کرد. البته اکران این فیلم که با یک سال تاخیر صورت گرفت، درنهایت با وضعیت نامناسبی (تعداد سینمای کم) در جدول نوروزی سال ۹۷ قرار داده شد.

از دیگر آثار او می‌توان به روغن مار (۱۳۹۴)، کلاس هنرپیشگی (۱۳۹۰)، مرهم (۱۳۸۹)، تیغ زن (۱۳۸۷)، هوو (۱۳۸۴)، هشت پا (۱۳۸۳)، ملاقات با طوطی (۱۳۸۲)، بچه‌های بد (۱۳۷۹)، بهشت از آن تو (۱۳۷۹)، مصائب شیرین (۱۳۷۷)، عاشقانه (۱۳۷۴)، خلع سلاح (۱۳۷۳)، نیاز (۱۳۷۰)، بی پناه (۱۳۶۵)، خانه عنکبوت (۱۳۶۲)، جایزه (۱۳۶۱)، قدغن (۱۳۵۷)، شاهرگ (۱۳۵۴)، نازنین (۱۳۵۴) اشاره کرد.  
اصغر فرهادی

اصغر فرهادی از دیگر هنرمندان اردیبهشتی سینمای ایران، ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۱ در خمینی شهر متولد شد. او که فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبا است، فعالیت خود در سینما را از سال ۱۳۶۵ با حضور در انجمن سینمای جوان اصفهان آغاز کرد.

در کارنامه هنری او در سینما کارگردانی ۸ فیلم بلند و نویسندگی ۱۰ اثر دیده می‌شود، اما او علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کننده ۳ اثر و طراح صحنه و لباس هم بوده است.

«همه می‌دانند» آخرین اثر این هنرمند است که هفتادویکمین جشنواره فیلم کن با اولین نمایش جهانی فیلم اسپانیایی زبان او آغاز به کار کرد. در این فیلم «پنه‌لوپه کروز»، «خاویر باردم» بازیگر مطرح اسپانیایی و «ریکاردو دارین» بازیگر آرژانتینی «ادوارد فرناندز»، «باربارا لنی»، «الویرا مینگز»، «ایما کوئستا»، «روژه کاسا مایور» و «رامون باره‌آ» از بازیگران اصلی هشتمین فیلم بلند فرهادی هستند.

اصغر فرهادی در طول دوران فعالیت هنری خود برنده جوایز متعددی در جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است و او به خاطر دریافت دو جایزه اسکار خارجی برای فیلم «فروشنده» و جایزه بهترین فیلمنامه کن و بهترین بازیگر مرد جشنواره (شهاب حسینی) به چهره‌ای شناخته شده در عرصه بین المللی تبدیل شده است.

فرهاد ناظرزاده کرمانی از پیشکسوتان و اساتید حوزه تئاتر درباره اصغر فرهادی گفته که اصغر فرهادی دانشجویی زیرک، ریزبین و نکته‌سنج بود. چشم‌هایی نافذ و باهوش و پرسشگر داشت. بسیار باادب و فروتن بود و هنوز هم هست. البته من دلم می‌خواست او این جایگاهی که در سینما به دست آورده در تئاتر کسب کرده و به اصطلاح این گل را به سر تئاتر زده بود. اما او علاقه و استعداد فراوانی به سینما داشت. خیال می‌کنم «سینمایی‌بودن» هم، نشانه‌ای از آینده‌نگری و هوش او بود. او را از حدود سال ١٣٧٠ که جوانی از اصفهان بود می‌شناختم. «پریسا بخت‌آور» که بعدا همسرش شد هم دانشجوی من بود و یادم هست فرهادی نمایش‌نامه «ماشین‌نشین‌ها» را در دوران دانشجویی نوشت و کارگردانی کرد که خانم بخت‌آور هم در آن نقش‌آفرینی می‌کردند. سال‌های ١٣٧٠ تا ١٣٧٥ دوره خوبی بود.       رضا عطاران

از دیگر اردیبهشتی‌های سینمای ایران می‌توان از رضا عطاران نام برد.

او متولد ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۴۷ در مشهد است. او بعد از آنکه دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت، برای ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران به شهر تهران آمد، اما به بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی روی آورد.

در کارنامه فعالیت‌های او در سینمای ایران کارگردانی ۳ اثر، نویسندگی ۲ فیلم و بازی در نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی دیده می‌شود. او سینما را از دهه ۷۰ و با بازی در فیلم «کلید ازدواج» به کارگردانی داوود موثقی آغاز کرد.

او علاوه بر سینما در تلویزیون نیز فعالیت‌های بسیاری داشته و به عنوان بازیگر یا کارگردان در سریال‌ها حضور داشته و به یکی از هنرمندان موثر در این حوزه تبدیل شده است.  

کیانوش عیاری

کیانوش عیاری متولد ۲۳ اردیبهشت ۱۳۳۰ در اهواز، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران است. او ساخت فیلم‌های کوتاه ۸ میلی متری را در سینمای آزاد اهواز آغاز و فعالیت حرفه‌ای خود را با نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم «تنوره دیو» آغاز کرد.

در کارنامه هنری او کارگردانی فیلم‌های «تنوره دیو»، «شبح کژدم»، «آن سوی آتش»، «آبادانی‌ها»، «بودن یا نبودن»، «بیدارشو آرزو»، «خانه پدری»، «کاناپه»، «روز باشکوه»، «دو نیمه سیب»، «شاخ گاو»، «سفره ایرانی» برخی از آثار عیاری در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه کننده است.

وی همچنین به عنوان تدوین کننده، طراح صحنه و لباس، مشاور کارگردان در سینما تجربیاتی داشته و مجموعه‌های «روزگار قریب»، «هزاران چشم» و «۸۷ متر» را نیز ساخته است که البته سریال «۸۷ متر» هنوز از تلویزیون پخش نشده است.

عیاری در سال‌های فعالیت خود در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی نامزد و همچنین برنده جوایز بسیاری نیز بوده است.   لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QAh

منبع: فردا

کلیدواژه: بازیگران زن هنرمندان سینما عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

دریافت 16 MB دریافت 36 MB

حسین الهام کارگردان مجموعه مستند «پشت صحنه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که این مستند یک مجموعه ۱۳ قسمتی است و به موضوعات مختلف در حوزه سینما می‌پردازد، در رابطه با انتخاب سوژه و موضوع این مستند گفت: نگاه به سینما در کشور ما نگاه منحصر به هنر و حواشی آن است و نگاه جدی از منظر علوم انسانی و بررسی مسایل و پدیده های سینما نسبت به سینمای ایران و جهان وجود ندارد؛ نگاه به سینما و حتی فیلم های غربی در کشور ما از جنس سرگرمی است و در محافل آکادمیک ما نیز همین نگاه جریان دارد.، این در حالی است که در هالیوود تخصص های مختلف نظیر روانشناسی، سیاستگذاری، علوم سیاسی و امنیت ملی سراغ سینما می‌روند و به سینما به صورت جدی توجه دارند.

این کارگردان با اشاره به این‌که در مجموعه «پشت صحنه» تلاش شده یک قدم به سمت این نگاه برداشته شود، گفت: گفتمان تحلیل فرامتنی سینما در ایران یک گفتمان سیاست زده است و ما سعی کردیم سیاست زدگی آن را کم کرده و نگاه اجتماعی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی به آن داشته باشیم که در فصل اول این مستند، هالیوود را از نقطه اول پیدایش تا حوادث اخیر مورد بررسی و جریانشناسی قرار دادیم.

وی افزود: سراغ مسایل مختلف هالیوود نظیر نژادپرستی و سیاه پوستان، بومیان آمریکا و سرخپوستان، سانسور و حقوق مخاطب، پیدایش هالیوود و مسایل حقوقی آن، مسابقه فضایی در دوران جنگ سرد، ابرقهرمان‌ها و هویت اجتماعی، استعمار و شهرت رفتیم و نسبت هالیوود با این مسایل را بررسی کردیم. همچنین مساله فلسطین به عنوان بزرگترین تراژدی قرن و نسبت سینما با آن را بررسی کردیم.

این مستندساز در رابطه با قسمت «آن ها وجود دارند» با موضوع فلسطین، گفت: این قسمت با عنوان «آن‌ها وجود دارند» برگرفته و اقتباسی از مستند دیگری ساخته مصطفی ابوعلی با نام «آن ها وجود ندارند» است که در رابطه با رنج آوارگان فلسطینی ساخته شده است و عنوان «آن ها وجود ندارند» جمله منتسب به گولدا مئیر (گولدا مایر) نخست وزیر اسراییل است که معتقد بود اساسا ملت فلسطین وجود ندارد و ما هم در این مستند از عنوان مستند ابوعلی اقتباس کردیم و گفتیم ملتی که انکار شود در سینما و واقعیت جلوه و بروز دارد.

وی عنوان کرد: در این قسمت نگاه هالیوود به مساله فلسطین و کنشگران آن، که به تولید اثر هنری یا دفاع از فلسطین پرداخته اند در کنار خودِ مساله فلسطین به عنوان یک سینمای مستقل و مردمی مورد بررسی قرار گرفته است. جریان سینمای مستقل فلسطین ذیل موسسه ای به نام موسسه «سینما فلسطین» شکل گرفت و به ثبت تاریخ و فیلم های مستند روی آورد و در جریان کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین خود این دسته فیلمسازان مجبور به استقرار در کشورهای دیگر شدند اما همچنان جریان سینمای فلسطین را زنده نگه داشتند واین موارد به یک آرشیو و گنجینه عظیمی از عکس ها و رنج‌های مردم فلسطین تبدیل شد اما همان طور که در مستند اشاره شده است این گنجینه در جریان حمله اسراییل به جنوب لبنان گم شده و سرنوشت آن مشخص نیست و نشانه هایی وجود دارد که این گنجینه توسط اسراییل دزدیده شده است.

الهام در رابطه با چالش های تولید این مستند با اشاره به این‌که مستند آرشیوی در ایران محترم نیست، عنوان کرد: برعکس تمام رسانه های دنیا که در آن‌ها آرشیو گنجینه ذی قیمتی محسوب می‌شود چون مستند آرشیوی به‌واسطه آن که از دل آرشیو های موجود داستان و روایت خلق می‌ کند کار سخت تری در نگارش متن، تدوین و کارگردانی دارد در حالی که در ایران تصور می‌شود تولید مستند آرشیوی کار راحتی است و این نگاه منجر به کم لطفی نسبت به اینگونه مستند شده است.

وی ضمن اشاره به این‌که آرشیو ها راحت در اختیار مستندسازان قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: ما در مورد غرب و هالیوود کار می سازیم و پیدا کردن آرشیو در این رابطه کار سختی است. همچنین تولید روایت جدید و برجسته کردن نقاطی که در روایت غربی مغفول مانده است مورد توجه ما بود تا یک روایت هنرمندانه، صحیح و متقن داشته باشیم.

کارگردان مستند «پشت صحنه» با مرور این‌که برای ۱۳ قسمت، یک سال پژوهش در منابع خارجی انجام شده است، مطرح کرد: پژوهش این کار از این منظر قابل توجه است که موضوعات گسترده و متنوع بود و هر یک از این موضوعات به پژوهش جداگانه و روایت مختص خود نیاز داشت. علی رغم لذت پیدا کردن موضوعات و فهم بیشتر، این موضوع منجر به طولانی شدن کار می‌شد و از این جهت پژوهش این مستند یک‌سال زمان برد.

وی افزود: می‌خواستیم کار ما یک‌بار مصرف یا جهت‌دار نباشد و در عین داستان گویی، مستند باشد و ریشه های مساله را بررسی کند. سعی کردیم ماجرا را از دل هالیوود بررسی و ریشه یابی کنیم؛ در ابتدای سال ۱۴۰۰ پژوهش و متن آغاز شد و ابتدای ۱۴۰۱ تولید را آغاز کردیم و در انتهای سال ۱۴۰۱ تولید پایان یافت. بعضا برای پیدا کردن یک آرشیو مناسب باکیفیت خودم ۴۰ روز وقت می‌گذاشتم.

الهام در پایان صحبت هایش، گفت: موضوعات سینمای شرق، سینمای عرب، سینمای هند احصا شده است و امکان ادامه دادن این مجموعه وجود دارد.

سایر عوامل این مجموعه مستند ۱۳ قسمتی عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: حسـین الـهـام، پژوهش و نگارش متن: علی نیکجو، سعید شیرخانی، محمدمهدی اباذری، تدوین و صداگذاری: امیر شابـهاری، محمدحسین علیزده، حسین الهام، گروه موشن‌گرافیک: محمدامین ابراهیمی، علیرضا طیبی، علی امیری، سید علی‌اصغر حقدوست، الهام مصطفوی نیا، آرشیو و تصویریابی: نیما حامی، حمید اسلامی، محمد نمازی، مشاور پروژه: علیرضـا خوشکام، بازنویسی متن: حسین الهام، راوی: حمید محمدی، تیتراژ: محمدمهدی محمدی، موسیقی تیتراژ: محمد معصومی، مجری طرح: گروه فرهنگی رسانه‌ای راوین.

کد خبر 6087916

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !