Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:33:53 GMT

همایش نقالی و قصه گویی در خورموج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۷۵۲۷

همایش نقالی و قصه گویی در خورموج برگزار شد

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی استان بوشهر در این همایش گفت: فردوسی یکی از شخصیت های بزرگ ایران است که به این راحتی ها نمی توان از کنار نامش و خدمتی که به مردم این سرزمین کرده است گذشت.
حمید زارعی افزود: روز او بهانه ای است تا بیشتر این شاعر را بشناسیم و از اینکه رد پای چنین مرد بزرگی در تاریخ مان است بر خود ببالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فرودوسی همیشه باید این تلنگر را به خودمان بزنیم و هیچ وقت نباید از خاطرمان پاک شود که این فردوسی بود که باعث شد زبان فارسی به ما برسد و همچون میراثی ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.
زارعی بیان کرد: شاهنامه نگاهبان راستین سنت های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است و شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در توفان حوادث تاریخی نابود می شد و اثری از آنها به جا نمی ماند.
وی اضافه کرد: دشتی و بویژه خورموج مرکز شهرستان با تلاش هنرمندان این دیار و انجمن های نمایش و ادبی مرکز نقالی و شاهنامه خوانی کودکان و نوجوانان است.
در این همایش میترا و ملیکا صیادی، پرهام زارعی، ماندانا یزدان پناه، مهتاب نظامی و صبا ابطحی به نقالی و زینب دژدان، فاطمه توژی، میترا صیادی، آیه روستا و حسین شیخی به قصه گویی و ابراهیم شاکری مطلق و اهورا شاکری مطلق به شاهنامه خوانی پرداختند.
اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی کودکان دادبه به سرپرستی انسیه عاشوری و تقدیر از نقالان و قصه گویان از دیگر برنامه های این همایش بود.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استان بوشهر شاهنامه کودکان و نوجوانان موسیقی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از خانواده‌ها، ورزشدوستان و شهروندان بهبهانی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش پیاده روی  که به نام پویش سلامتی را قدم بزن و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شرکت کنندگان در یک فضا پرنشاط پیاده روی کردند.

مژگان اعتبار، معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت:  پیاده روی نقش بسزایی در کاهش قند خون، فشار خون و در مجموع برای سلامت بسیار مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم