Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:50:15 GMT

هزینه طرح سنجش و کتاب درسی دانش آموزان عشایر رایگان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۷۷۶۹

هزینه طرح سنجش و کتاب درسی دانش آموزان عشایر رایگان شد

شهرکرد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب دولت و ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، از این پس انجام سنجش بینایی، شنوایی و کتابهای درسی دانش آموزان عشایری استان رایگان است.

حاتم خالدی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این مصوبه برای نخستین بار توسط دولت دوازدهم به منظور حمایت از عشایر به آموزش و پرورش پذیر ابلاغ و دستور اجرایی آن نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، تامین کتابهای درسی و انجام سنجش بینایی وشنوایی دانش آموزان عشایر بصورت رایگان در هنگام ثبت نام سال تحصیلی جدید را یادآور شد و گفت: بخشی از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان عشایر کوچرو نیز به صورت رایگان ارسال شده است.
وی از اهدای 4 کانکس برای تشکیل کلاس درس عشایر کوچرو استان توسط خیرین نیکوکار خبر داد و گفت:اعتبار هزینه شده برای تهیه و تجهیز کانکس های خیری ساز بیش از 400 میلیون ریال بوده است.
خالدی، تعداد کلاس درس سیار دانش آموزان ابتدایی عشایر استان را 12 باب عنوان کرد و افزود: امید است خیرین این استان نیز 8 کانکس درس مورد نیاز دانش آموزان کوچرو را برای سال تحصیلی جدید تامین کنند.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری ،با اشاره به برگزاری امتحانات دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی عشایر کوچرو در خردادماه سال جاری همزمان با سراسرکشور در مناطق ییلاق گفت: دانش آموزان با مشخص شدن حوزه های شهرستانی در امتحانات پایانی شرکت خواهند کرد.
خالدی، تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی را 230 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش آموز از آموزگار بومی هنگام تحصیل در مناطق قشلاقی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار عشایر برون و درون کوچ و بیش از تعداد 7 هزار و 250 نفر دانش آموز در سه مقطع مشغول تحصیل دارد.
عشایر چهارمحال و بختیاری در آستانه فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری و در هنگام فرارسیدن پاییز به سمت خوزستان در حرکت هستند.
6199/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش سنجش دانش آموزان عشاير كوچرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل