Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:00:03 GMT

2790 کلاس درس در قم نیاز است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۸۰۰۷

2790 کلاس درس در قم نیاز است

محسن پورگلیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: منطقه چهار آموزش و پرورش قم شامل شهرک پردیسان، قدس، بنیاد، بلوار غدیر، بلوار جمهوری و انسجام که عمدتا از مناطق جدید شهری می باشد، با بیشترین کمبود مدرسه مواجه است.
وی اضافه کرد: از لحاظ رشد جمعیت دانش آموزی، قم استان پنجم کشور است، به طوری که در سال تحصیلی 96-97 هفت هزار تن ورودی به مدارس استان داشتیم که برای آن ها 20 مدرسه ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تعداد وروردی ها در سال 1400 به 14 هزار تن خواهد رسید و در آن سال بیش از 40 مدرسه نیاز خواهیم داشت.
پورگلیان خاطرنشان کرد: همچنین قم میزبان حدود 30 هزار تن از دانش آموزان اتباع است که 13 درصد از جمعیت کل دانش آموزی را تشکیل می دهد و این استان از این لحاظ رتبه نخست کشور را داراست.
وی گفت: در مجموع 635 مدرسه با 900 هزار مترمربع زیربنا و 6 هزار کلاس درس در استان وجود دارد که از این تعداد مدرسه، 335 مدرسه کاملا مقاوم هستند و 150 مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد و حدود 150 مدرسه در لیست مدارس نیاز به تخریب و بازسازی قرار دارد.
وی افزود: احداث و مقاوم سازی 130 مدرسه با یک هزار و 24 کلاس درس و 163 هزار مترمربع زیربنا در چهار سال گذشته انجام شده است.
پورگلیان بیان کرد: 75 درصد مدارس در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مشکل جدی داشتند که از سال 92 تاکنون، سیستم 25 درصد مدارس استانداردسازی شده است.
وی اضافه کرد: استانداردسازی 50 درصد باقی مانده که شامل 331 مدرسه است، به تدریج در حال انجام است.
به گفته وی، از مجموع مدارس استان 54 درصد یک نوبته و 46 درصد 2 نوبته اداره می شود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش دانش آموزان قم مدرسه کلاس موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: هم‌اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد ۲ مدرسه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر شده و در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند