Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:25:12 GMT

مدیرکل جدید و مشکلات پیش رو

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۸۳۷۱

مدیرکل جدید و مشکلات پیش رو

روزنامه عصرمردم چاپ شیراز در شماره 6349 یادداشتی با عنوان 'مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشکلات پیش رو' منتشر کرده است.

در این یادداشت به قلم محمد عسلی صاحب امتیاز و مدیرمسئول این روزنامه آمده است: عصر شنبه 29 اردیبهشت ماه با تأخیر قابل توجهی مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای صابر سهرابی که در معاونت مطبوعاتی اداره کل چند سالی دارای تجربه کاری است و از کم و کیف مطبوعات فارس مطلع است و در نیمه سال 1396 هم که به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری برگزیده شد و دستی هم بر آتش از شرایط و وضعیت کنونی ارتباطات کمی و کیفی استانداری فارس دارد.
با این وصف مدیرکل جدید در شرایطی بر کرسی مدیریت ارشاد فارس تکیه می زند که مطبوعات فارس و به ویژه روزنامه ها با مشکلات عدیده مالی مواجه اند و خیز گرانی کاغذ و سایر ملزومات چاپ نشریات و کتاب فعالیت های روزنامه نگاری و فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده و روزنامه ها به کاهش صفحات، تیراژ و تعدیل کارکنان روی آورده اند.
و اما بعد:
خانه مطبوعات فارس هم چندان فعالیتی ندارد و تاکنون به جز تشکیل چند جلسه برای تقسیم کار و انتخاب هیأت مدیره نتوانسته کاری انجام دهد.
بسیج رسانه فارس هم بعد از تلاش هایی چند با مدیریت جدید اخیراً توانسته ترکیب اندیشه ورزان بسیج رسانه را در فارس انتخاب و در انتظار بماند تا احکام آنها صادر شود و برنامه های خود را شروع کند.
با این وصف آنچه در این میان مهم می نماید و باید از تعارف و تکلف اجتناب کرد ضمن خیرمقدم به جناب سهرابی انتظار می رود ایشان هم و غم خود را برای مسایل زیر به کار گیرد و پس از دوران فترت سر و سامانی به این اداره دهد.
هر چند در غیاب مدیرکل، سرپرست اداره جناب آقای یوسفی، امیدبخش، جمشیدنژاد و دیگر همکارانشان برای رتق و فتق امور از هیچ کوششی دریغ نکردند، اما شرایط ما به گونه ای بوده است که دست آنها کوتاه و خرما بر نخیل است و جز این هم انتظاری نمی توان داشت.
و اما اهم مسایل اولویت داری که مدیرکل محترم می باید به آن بپردازند:
الف: رایزنی با دست اندرکاران معاونت محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقویت یارانه های کاغذ که اینک به دو برابر قیمت 6 ماه قبل خود رسیده است که در صورت ادامه این گرانی درصد بالایی از روزنامه ها تعطیل خواهند شد.
ب: تقویت روحیه فرهنگوران، نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران و ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان و نجات اداره ارشاد از قطبی نگری و جناح بازی های معمول و مرسوم که متأسفانه شاهد آن بوده ایم که روند امور صرفاً به کام عده ای محدود انحصارطلب از یک جناح خاص است که در قضاوت ها و ارج گزاری ها صرفاً به افراد معدود و محدود توجه می کنند و بقیه را سیاهی لشکر به حساب می آورند و یا آنها را با خود غریبه می دانند.
ج: تلاش در جهت هزینه شدن سرمایه های اختصاص به چاپ که 60 درصد آن هم اکنون به اصفهان، قم و تهران سرازیر می شود؛ اعم از هزینه های چاپی بخش های دولتی و خصوصی که جای سؤال دارد.
د: بازدید از دفاتر روزنامه ها به منظور بررسی و ارزیابی از وضعیت کنونی آنان و ارائه راهکارهایی برای ادامه کار و استمرار انتشار روزنامه ها.
هـ: تلاش در جهت برگزاری مفید جلسات فرهنگ عمومی که به نظر می رسد ترکیب آنها به گونه ای بوده است که تأثیر فرهنگی چندانی در اصلاح و بهبود کیفی و کمی نمادهای فرهنگی و تبلیغ و تشویق مردم در رعایت اخلاق دینی و فرهنگی نشده و بیشتر جنبه خبری و در چارچوب تشکیل جلسه داشته است.
و: استفاده از کارشناسان و صاحب نظران فرهنگی و مطبوعاتی و هنری به منظور ارائه و اجرایی کردن طرح های فرهنگی کم خرج در جهت اعتلای فرهنگ و جنبه های اخلاقی ارشاد.
ز: تلاش در جهت اجرایی کردن پیشنهادات کارشناسی شده فرهنگی، هنری و معنوی به منظور اصلاح ساختار تعاملات اجتماعی که متأسفانه شیراز را که عنوان پایتخت فرهنگی دارد به علت کم توجهی اینک در ردیف بالاترین آمار طلاق، اعتیاد و جرایم عدیده قرار داده است.
و اما بعدتر:
با توجه به مسئولیت پذیری، حسن خلق و شناختی که در مدیرکل عزیز سراغ داریم انتظار می رود از حمایت فرهنگوران، فرهیختگان و تمامی اصحاب هنر، ادب و مجموعه دست اندرکاران مطبوعات و نشر برخوردار شوند و این نهاد فرهنگی را به ساحل مقصود برسانند زیرا استان فارس و به ویژه شهر هنرمندپرور فارس از این قابلیت عظیم برخوردار است که به دور از قطب بندی های موجود به جایگاه واقعی خود برسد.ان شاءالله
7268/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد فارس مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد

مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد پهلوانیان در جلسه شورای عشایری استان اظهارداشت: تنوع در موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا‌های سنتی و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس در بهمن‌ ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد