Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@06:27:41 GMT

طرح ترسیب کربن در خراسان رضوی به 414 هزار هکتار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۲۹۵۹

طرح ترسیب کربن در خراسان رضوی به 414 هزار هکتار افزایش یافت

علیرضا صحرایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در خراسان رضوی درسال 1392 در گستره 209 هزار هکتار از اراضی هشت روستای شهرستان بجستان با جمعیت چهار هزار و 235 نفر آغاز شد.
وی اظهار کرد: طرح ترسیب کربن با هدف تثبیت شن های روان و حرکت ریزگردها، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان اجرا می شود و احیای مراتع، اجرای طرحهای آبخیزداری، توسعه جنگل و ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای زیرپوشش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزایش تولید، بهبود حاصلخیزی خاک، افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و رشد شاخص های توسعه انسانی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
صحرایی گفت: کاهش سطح فقر، اشتغال زایی، کاهش میزان بیابانی شدن با اجرای طرح های نهال کاری و منابع طبیعی، توانمندسازی و افزایش مشارکت جوامع محلی، توسعه در بخش های زیرساختی و طبیعی با مشارکت مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی و انسانی نیز از جمله اهداف این طرح است.
وی افزود: این طرح یک برنامه ملی و بین المللی است که با محوریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجراست و در سالهای آینده توسعه می یابد.
هم اکنون از مجموع 11میلیون و 727 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی با 28 شهرستان، هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی این اداره کل است که از این میزان یک میلیون و 350 هزار هکتار با فعالیت 72 هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
7496 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جنگل خراسان رضوی سرمایه فقر کربن موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «داود منظور» در سخنرانی خود در هشتادمین نشست سالیانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک گفت: شبکه ملی اطلاعات ایران همه کشور را پوشش داده و خدمات باکیفیت را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شبکه فیبرنوری پنج میلیون خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم تا یک و نیم سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار افزایش می‌یابد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران هفت و نیم درصد است که این رقم طی پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه، دو برابر خواهد شد.

منظور افزود: جمهوری اسلامی ایران فاز اول پلتفرم ملی دولت الکترونیک را راه‌اندازی کرده که تاکنون ۹۹ درصد از نهادهای عمومی را با سه‌هزار سرویس به منظور ارتقای حکمرانی دیجیتال متصل کرده است. علاوه بر این، احراز هویت آنلاین توسط هوش مصنوعی با دقت بالا در سرویس‌های دولتی استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قانون جدید «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» راه را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین ارائه داده‌های دولتی به بخش خصوصی با چارچوب مشخص هموار کرده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) پرداخت و گفت: تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در اقتصاد دیجیتال؛ توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و پارک‌های داده؛ توسعه کسب و کارهای دیجیتال متوسط و کوچک؛ تبادل تجربیات برای توسعه حقوق بشر در فضای مجازی به‌ویژه درمورد حقوق کودکان و خانواده‌ها در دنیای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای دیجیتال منطقه‌ای، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای اسکاپ است.

کد خبر 6091014 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر