Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:59:03 GMT

با فردی که این نقطه ضعف را دارد ازدواج نکنید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۲۹۲

حتما شنیده اید که در ازدواج کردن با دختر می‌گویند مادر را ببین دختر را بگیر و برای پسر هم پدر را ببین پسر را انتخاب کن! حالا فرض کنید که فرد در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که نه مادر با اصالتی دارد و نه پدرِ با اصالتی و به قولی فرد در خانواده‌ی نجیب و موجهی بزرگ نشده است؛ آیا از ازدواج با چنین افرادی باید اجتناب کرد؟ اصالت خانوادگی چقدر در ازدواج مهم است؟

یکی از مسائلی که در پیوند میان دختر و پسر بسیار موثر است بحث فرهنگ خانوادگیست که عدم توجه به تفاوت‌های فرهنگی در آینده مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث اصالت خانوادگی در ازدواج تا جایی اهمیت دارد که اسلام تاکید می‌کند "درباره سابقه‌ی خانوادگی همسر آینده تحقیق کنید چرا که اصالت خانوادگی در زندگی جدید و نسل‌های بعد تاثیر خواهد گذاشت. "

دراصالت خانوادگی توجه به دو عامل وراثت و تربیت از اهمیت به سزایی برخوردار است.

پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «اُنْظُرْ فى أىِّ شىْءٍ تَضَع ولدک فإنَّ العرق دَسّاس؛ نیک بنگر که فرزندت را در کجا قرار مى‏ دهى، زیرا نطفه (و ژن‏ها و خصوصیات ارثى)، خواه ناخواه منتقل م‏یشود و تأثیر می‏گذارد». (جواهر، ج. ۲۹، ص. ۳۷)

امام صادق (علیه السلام) نیز می‌فرمایند: «تَزَوَّجوا فِی الحِجر الصالِح، فَإنَّ العِرق دَسّاس [۲]؛ با خانواده خوب و شایسته وصلت کنید، زیرا بر عرق (نطفه و ژن ها) اثر می‌گذارد.»

معیار‌های اصالت خانوادگی چیست؟

بعد از تاکیدات فراوان بر داشتن اصالت خانوادگی طرف مقابل در ازدواج، نکته حائز اهمیت این است که با توجه به چه معیار‌هایی می‌توان به اصالت خانوادگی پی برد.

دکتر امیر حسین بانکی پور فرد کارشناس مسائل خانواده معتقد است که اصالت خانوادگی دو معنا دارد:

یک معنایش این است که اساسا پاک باشند. در اصل خانواده‌ای اصیل است که در منطقه، شهر، و بلاد خودشان خوش نام باشند و شهرت به بدنامی نداشته باشند.

دومین جنبه اصالت خانوادگی این است که رابطه فرد با خانواده اش از هم گسیخته نباشد چرا که ممکن است فرد خانواده‌ی خوش نامی داشته باشد، اما هیچ پیوندی با خانواده اش نداشته باشد و هیچ اعتقادی به باور‌های دینی و مذهبی و حرام و حلال و ... نداشته باشد.

خودش مهمه نه خانواده اش!

همان‌هایی که چشم بسته و از روی احساسات عاشق می‌شوند و بدون توجه به مسائل اصلی ازدواج از جمله اصالت خانوادگی تصمیم به ازدواج میگیرند معتقدند که خودش مهمه نه خانواده اش! اما این حرف تا چه حدی درست است؟ آیا اگر کسی در خانواده‌ی با اصالتی بزرگ نشده است و در مقابل، خود فرد هم خانواده اش را تایید نمی‌کند و زمین تا آسمان با خانواده اش متفاوت است باید قربانی شود و مدام العمر بخاطر خانواده اش از ازدواج محروم شود؟

از نظر دکتر بانکی پور فرد ممکن است هر فردی نقطه ضعفی داشته باشد مثلا یک نفر بیماری داشته باشد یا فردی اخلاق مناسبی نداشته باشد و یا زیبا نباشد و ...؛ نداشتن اصالت خانوادگی هم در واقع یک نوع نقطه ضعف است، اما با این وجود هم نمی‌توانیم بگوییم کسی که نقطه ضعفی از جمله خانواده بی اصالتی دارد پس نباید ازدواج کند. در ازدواج با چنین فردی ابتدا باید نکات مثبت فرد را یاد داشت کنیم و در کنارش نقطه ضعف او را هم در نظر بگیریم و در نهایت بسنجیم که آیا نکات مثبت او به اندازه‌ای است که بتوانیم چشممان را بر روی نقطه ضعف‌های او ببندیم یا نه؟!

اگر جوابتان مثبت بود حال باید در زمینه‌ی نقاط ضعف از جمله نداشتن اصالت خانوادگی با تحقیق کردن به این نتیجه رسید که فرد با خانواده اش متفاوت است و می‌توان به او به عنوان همسر اینده تکیه کرد همچنین باید به این نکته توجه داشت که کسی که چنین فردی را می‌پذیرد ممکن است خودش نقاط ضعف دیگری داشته باشد لذا نباید دنبال ایده آل باشد.

با تمام این اوصاف و با توجه به رعایت همه‌ی جوانب گفته شده، اما توصیه اکثر مشاوران ازدواج و تاکید اسلام بر این است که تا جایی که می‌توانید از ازدواج با خانواده بی اصالت دوری کنید. چنانچه" پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: دقت کنید که نسل و فرزند خویش را در چه ریشه‌ای قرار می‌دهید و بدانید که این ریشه اثری پنهانی دارد. " و امام صادق می‌فرمایند: "با خانواده‌ی صالح وصلت کنید. " همچنین در آیات ۲۴ سوره‌های رعد و ابراهیم قرآن پاکی و اصالت خانوادگی را نشانگر پرورش فرزندان صالح و شایسته می‏داند. امیرمؤمنان حضرت علی (ع) می‏فرماید: علیکم فی طلب الحوائج بشراف النفوس ذوی الاصول الطیبه فانّها عندهم اقضی وهی لدیهما ذکی؛ در جست‏ وجوی حوایج به افراد با شرافت و صاحب خانواده‌‏های پاک مراجعه کنید؛ زیرا حوایج در نزد آنان بهتر روا شده وپاکیزه‏تر صورت می‏گیرد. (غررالحکم.)

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه ازدواج عشق خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن

بازار‌های مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی در حوزه آگهی باشند. اگر مسئولان وزارت راه وشهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکو‌های اینترنتی، بساط قیمت‌سازی برای آشفته‌کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.

درج آگهی مسکن به‌شرط اصالت

به‌ گزارش همشهری، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، برای انتشار آگهی مسکونی در سکو‌های اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود و با این کار، عملا انتشار آگهی، احراز هویت آگهی‌دهنده، مالک و کدپستی ملک (ثبت‌شده در سامانه ملی املاک و اسکان) امکان‌پذیر نیست.

ابوالفضل نوروزی می‌افزاید: بعد از چند ماه هماهنگی و تأمین زیرساخت، در جلسه دیروز با مسئولان سکو‌های آگهی مسکن، آخرین وضعیت اجرای مصوبه شورای‌عالی مسکن بررسی و مقرر شد ایرادات موجود ظرف یک هفته برطرف شود؛ درغیراین صورت بخش املاک آن‌ها مسدود خواهد شد.

او درباره پیشرفت این کار گفت: ارتباط ۲ سکوی بزرگ آگهی مسکن با سامانه‌ها برقرار شده است.

یکی از سکو‌ها مصوبه را کامل اجرا کرده و باید برخی ایرادات جزئی ساماندهی شود؛ اما یکی از سکوها، آنگونه که مدنظر قانون بوده عمل نکرده و باید در این یک هفته آن را اصلاح کند.

نوروزی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، آگهی مسکن باید بعد از استعلام از سامانه ملی املاک و اسکان منتشر شود؛ اما یکی از سکو‌ها بعد از انتشار آگهی، امکان استعلام آن را برای مردم فراهم کرده که اگر خواستند بتوانند استعلام بگیرند.

به‌گفته نوروزی، این شیوه با آنچه قانون برای ممانعت از نشر آگهی دروغ، تکراری و بدون اصالت داشته مغایر است و باید در فرصت مقرر اصلاح شود.

مقررات جدید آگهی مسکن در سکو‌های اینترنتی

انتشار آگهی مسکن به‌شرط اصالت فقط یک بخش از قواعد جدیدی است که برای سکو‌های اینترنتی وضع شده است. آنگونه که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید، پلتفرم‌ها باید از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش امتیاز مسکن دولتی (نهضت ملی مسکن) نیز که طبق قانون ممنوع است، جلوگیری کنند.

نوروزی همچنین جلوگیری ازدرج آگهی پیش‌فروش‌های غیرقانونی را از تکالیف سکو‌های اینترنتی در قانون جدید عنوان می‌کند و می‌گوید: پیش‌فروش مسکن فقط بعد از دریافت مجوز، قانونی است و درج آگهی پیش‌فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

او تأکید می‌کند: دولت در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن، تأمین ۵۰ هزار هکتار زمین برای این نهضت، اجرای قانون جوانی جمعیت و تخصیص زمین به خانوار‌های مشمول و... هر اقدامی را که احساس کند یک درصد به نفع حوزه مسکن است پیاده می‌کند و وضع و اجرای این قانون برای آگهی‌ها هم در همین چارچوب قرار دارد.

چرا اصالت‌سنجی آگهی لازم است؟

کسانی که برای خریدوفروش یا اجاره مسکن مجبور به گشت‌وگذار در دریای آگهی‌های اینترنتی بازار مسکن هستند، خوب می‌دانند که یک آپارتمان می‌تواند با توضیحات و حتی قیمت‌های مختلف از سوی چند منبع آگهی شود. در این میان، آگهی‌های زیادی به‌خصوص در بازار اجاره دیده می‌شود که مناسب به‌نظر می‌رسد و مدت کوتاهی از انتشار آن می‌گذرد؛ اما بعد از تماس تلفنی، آگهی‌دهنده می‌گوید: «موجود نیست. اجاره رفت، مالک منصرف شد...». فارغ از اینکه قصد و غرض منتشرکنندگان این آگهی تکراری و دروغ چیست، تأثیر این آگهی‌ها، چیزی جز سردرگمی مردم، مخدوش شدن قیمت‌ها و تغییر دادن قیمت برآوردی بازار نیست و بر همین اساس در همه دوره‌ها، برنامه‌هایی برای کنترل و ساماندهی آگهی‌های مسکن در دستور کار قرار گرفته است. بدترین اقدام، حذف قیمت از آگهی‌ها بود که خوشبختانه در دوره جدید، مورد تأیید متولیان حوزه مسکن نیست و نتیجه‌اش قاعده‌مند کردن آگهی‌ها با اصالت‌سنجی آنهاست.

نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: در شرایط فعلی، افراد می‌توانند بازار را با انتشار آگهی‌های غیرواقعی، رفتار بازار و برآورد‌های قیمتی آن را تحت‌تأثیر قرار دهند به‌گونه‌ای که حتی برآورد‌های یک فروشنده واقعی نیز تحت‌تأثیر آگهی‌های دروغ آن‌ها تغییر کند. به‌گفته او، اصالت بخشی به آگهی‌ها تا حد زیادی از قیمت‌سازی و متشنج کردن بازار جلوگیری می‌کند و اثر القایی و تورم انتظاری حاصل از آن را از بین می‌برد.

 

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن