Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در سال گذشته در استان تهران 15 هزار نفر از این افراد ساماندهی و درمان شدند که در میان آنها جمعیت زنان معتاد کمتر از 500 نفر بودند.

وی ادامه داد: امسال نیز تا قبل از اسفند ماه تعدادی از استان‌ها طرح نوروزی جمع‌آوری معتادان متجاهر را اجرا کردند و به این وسیله معتادان از سطح شهر جمع‌آوری و برای درمان به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اعتیاد بهزیستی گفت: استان تهران به دلیل اینکه از سال گذشته جمع‌آ‌وری این معتادان را به عهده داشت در طرح نوروزی نیز ادامه این طرح را اجرا کرد و هنوز هم مهلت سه ماهه نگهداری آنها در مراکز به اتمام نرسیده است.

عباسی ادامه داد: به دلیل اینکه چرخه اعتیاد برای معتادان تکرار نشود به دنبال راهکارهای اساسی هستیم چرا که پس از اینکه معتادان جمع‌آوری و وارد مرحله درمان شده و سم‌زدایی می‌شوند حمایت اجتماعی از انها قطع می‌شود و دوباره به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند. 

وی گفت: به همین دلیل سازمان‌های مرتبط و شرکای خود را دعوت کردیم و دستورالعمل «مدیریت پس از خروج» معتادان را تدوین کردیم این دستورالعمل به ستاد مبارزه با مواد مخدر رفته و پس از تصویب آن برنامه بهزیستی این خواهد بود که روی توانمندسازی و جامعه‌پذیری این معتادان کار کند تا عود و برگشت این افراد به اعتیاد کمتر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر