Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،اعضای هیئت شنای استان اردبیل شامگاه شنبه با مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار کردند که در این جلسه، نبود استخر اختصاصی و استاندارد برای هیئت شنای استان اردبیل، مهم‌ترین مشکل این هیئت در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان مطرح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در این جلسه با اشاره به کمبود امکانات سخت افزاری در رشته ورزشی شنا در استان اردبیل اظهار داشت: وجود مشکلات سخت افزاری در ورزش شنای استان اردبیل یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت قابل قبول این رشته ورزشی در استان بوده و بسیاری از مشکلات هیئت شنای استان نیز به دلیل عدم وجود استخر اختصاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آقاخانی گفت: واگذاری یک استخر برای هیئت شنای استان اردبیل به منظور انجام تمرینات تیم‌های شنای استان اردبیل، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و نیز انجام فعالیت‌هایی مانند استعدادیابی مورد نیاز بوده که تلاش داریم اقدامات لازم جهت تحقق این موضوع را انجام دهیم. وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ورزش شنا در استان اردبیل، نبود استخر استاندارد 50 متری در استان بوده که با توجه به اعتبارات دولتی، احداث این استخر از محل بودجه دولتی امکان‌پذیر نبوده و باید برای احداث این استخر، از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده کنیم. اداره کل ورزش و جوانان استان، برای رفع این مشکل و به منظور احداث استخر، زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: اساس کار فعالیت‌های هیئت شنا،‌ بهره‌مندی از استخر اختصاصی برای انجام کارها است که امیدواریم با موافقت اصولی وزارت ورزش و جوانان، بتوانیم برای اختصاص استخر به هیئت شنای استان اقدام کنیم. رئیس هیئت شنای استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با حضور رئیس فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران و مسئولان فدراسیون برگزار کردیم، استان اردبیل در مردادماه سالجاری میزبان مسابقات شنای قهرمانی کشور زیر 14 سال در بخش پسران و دختران است که این مسابقات با عنوان جام "روز اردبیل" برگزار می‌شود. یعقوب کشاورز گفت: برگزاری مسابقات شنای قهرمانی کشور جام "روز اردبیل" در تقویم رسمی فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران ثبت و نخستین دوره این مسابقات امسال به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد که برگزاری این مسابقات، همه ساله در دستور کار فدراسیون شنا قرار خواهد گرفت. وی افزود: استان اردبیل استعدادها و ظرفیت‌های بسیار بالایی در رشته ورزشی شنا دارد که میزبانی از این مسابقات در راستای ارتقای کیفیت ورزشکاران، مربیان و داوران شنا در استان اردبیل نقش بسیار ویژه‌ای دارد که سالهای آینده قطعا این مسابقات، در سطح وسیع‌تر برگزار می‌شود. رئیس هیئت شنای استان اردبیل تصریح کرد: از جمله اهداف کسب میزبانی برگزاری این مسابقات می‌توان به ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران شنای استان اردبیل، کارکردن و تقویت شنای پایه، همگانی سازی ورزش شنا در استان اردبیل و شناساندن ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری است که میزبانی این مسابقات نقش مناسبی در رونق گردشگری استان دارد. کشاورز در رابطه با عدم بهره‌مندی هیئت شنای استان اردبیل از استخر اختصاصی بیان کرد: در حال حاضر استخر شهید رجب‌زاده اردبیل با 11 تایم در اختیار هیئت شنای استان اردبیل قرار گرفته که 3 تایم به هیئت قایقرانی واگذار شده که در واقع انجام تمامی برنامه‌های آموزشی و تمرینی هیئت شنای استان اردبیل در این استخر، به دلیل واگذاری آن به بخش خصوصی، میسر نمی‌باشد. اعضای هیئت شنای استان اردبیل نیز که در این جلسه حضور داشتند با بیان مطالبی، مهم‌ترین مشکل هیئت شنای استان اردبیل را نبود یک استخر اختصاصی در اختیار هیئت شنای استان اردبیل عنوان کردند که این موضوع، مانع بسیاری از فعالیت‌های آموزشی هیئت شنای استان شده است.

انجام مقدمات برگزاری مسابقات شنای قهرمانی زیر 14 سال کشور به میزبانی استان اردبیل در مرداد ماه سالجاری نیز، از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شده و مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، برای رفع این مشکلات برگزاری این میزبانی نیز، قول مساعد داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل بخش خصوصی زمین سرمایه ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های آوج در مسیر توسعه

زرگر فرماندار آوج گفت: اتکای به بودجه‌های دولتی و تصدی گری دولت به این حوزه آسیب زده است. در آوج هم همچنان تصدی گری دولت وجود دارد و لازم است که دولت بخش خصوصی را وارد امر کند.

زرگر افزود: طرح‌های گردشگری شهر آوج به همت شهرداری انجام شده است و ۳۷ هکتار لازم است که به بخش خصوصی واگذار شود.

زرگر گفت: لازم است اداره راه و شهرسازی در نحوه واگذاری‌ها اهتمام بیشتری صورت بدهد و اداره میراث فرهنگی هم سازوکار مناسب را در اجرا کند. امیدواریم با تغییر و تحولاتی که صورت گرفته اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شود.

زرگر اضافه کرد: میراث فرهنگی طرحی آماده کرده که در حال نهایی شدن است و پتانسیل جذب گردشگر را دارد.

زرگر گفت: در آبگرم مشکل حقوقی و قانونی مانع توسعه است. در حال حاضر فقط یک واحد آبدرمانی فعال است. مشکل ما مجتمع الماس غرب است که پروژه ۲۰ الی ۳۰ درصد پیشرفت داشته، اما باتوجه به مشکل قانونی در راستای مالکیت آب‌ها راکد مانده است. باتوجه به اینکه مالک آب دولت است و جزو انفال محسوب می‌شود باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

داداشی شهردار آوج هم گفت: در این زمینه جلسات متعددی با اداره راه و شهرسازی برگزار شده است. املاک مذکور در تملک این اداره است و برای ورود بخش خصوصی باید کارسازی شود.

داداشی گفت: نحوه واگذاری توسط اداره راه و شهرسازی مناسب نیست و بنابراین سرمایه گذار بخش خصوصی ورود نمی‌کند.

داداشی اظهار کرد: خارج شدن آوج از عنوان توسعه نیافته در گرو اینست که باید مجوز‌ها به خود شهرستان واگذار شود. بهترین راهکار اینست که تملک زمین‌ها به شهرداری واگذار شود. در ورودی شهر آوج گردنه حادثه ساز وجود دارد که اقداماتی در زمینه رفع نواقص آن صورت گرفته است. در بحث میادین هم میدان اصلی از هفته آینده کلید می‌خورد. اصلاح بلوار اصلی شهر بود که آن هم با ۳۰ درصد پیشرفت روبروست.

آوج متشکل از دو بخش آبگرم و آوج به مرکزیت آوج با بیش از ۴۳ هزار جمعیت که ۷۰ درصد آن در روستا‌ها ساکن هستند، شهرستانی در جنوب غربی استان قزوین واقع است.

آوج در ردیف شهرستان‌های محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور قرار دارد، اما از ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی برخوردار است، اگر به ظرفیت‌های اوج بیشتر توجه شود ومورد عنایت مسئولان قرارگیرد قبول داربه منطقه‌ای کاملاً توسعه یافته تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • درخشش ورزشکار مراغه‌ای در مسابقات شنای آزاد 
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور