Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: بیش از 50 درصد از جمعیت استان کردستان در بافت‌های ناکارآمد شهری سکونت دارند.

به گزارش ایسنا، جمشید اسدی روز یک‌شنبه (30 اردیبهشت) در همایش طرح ملی بازآفرینی شهری که با تاکید بر احیای بافت فرسوده و ناکارآمد استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مدل توسعه از گذشته‌های دور تاکنون، بر مدل توسعه از مرکز متمرکز بوده و همواره برنامه‌ریزی‌های مهم و اصلی از مرکز کشور به شهرهای دیگر ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ابعاد همه جانبه توسعه در این روش مغفول مانده است، افزود: تدوین‌کنندگان قانون مرکزنشین هستند به همین دلیل آنها تصمیمات قانونی در مورد توسعه را به سایر استان‌ها گسیل می‌دهند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان عنوان کرد: امروز مدیران و مسئولان استانی باید با اهتمام ویژه توسعه برون زا را رقم بزنند که در این راستا بحث بازآفرینی شهری یکی از موارد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مسئله توجه به بافت‌های ناکارآمد شهری است، تصریح کرد: اکثر هسته‌های مرکزی شهرها دچار فرسودگی شده که بازآفرینی این نقاط باید در اولویت قرار گیرد زیرا هویت اصلی شهرها در این مناطق شکل گرفته است.

اسدی اعلام کرد: براساس برنامه پنجم توسعه، سالانه بایستی 10 درصد از بافت های فرسوده شهری را احیا می‌کردیم اما متأسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نکردیم.

وی گفت: در حال حاضر 133 هزار بافت ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد که بالغ بر شش میلیون خانوار با 21 میلیون نفر جمعیت در این بافت ها زندگی می کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اعلام اینکه 28 درصد از جمعیت کشور در بافت‌های ناکارآمد زندگی می کنند، عنوان کرد: ناپایداری اقتصادی و اجتماعی، نبود مدیریت یکپارچه، فرسودگی و مقاوم نبودن در برابر زلزله از جمله مشکلات اصلی بافت های ناکارآمد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از جمعیت استان کردستان در بافت‌های ناکارآمد شهری سکونت دارند، اعلام کرد: حدود سه هزار و 262 هکتار معادل 25.7 درصد از 12 هزار و 672 هکتار بافت مصوب شهرهای استان کردستان جزو بافت ناکارآمد شهری است که دارای تراکم جمعیتی دو برابر میانگین استان است.

اسدی، خواستار توجه به مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد استان شد و گفت: همه ما مدیران در برابر جان مردم مسئول هستیم زیرا اگر زلزله بیش از پنج ریشتری در استان اتفاق بیفتد دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه تلنگری بودبرای ما، حتما باید به فکر بازسازی بافت‌های ناکارآمد استان باشیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: جذب فقط 500 فقره تسهیلات بافت فرسوده در سال گذشته در استان نگران‌کننده است که باید این میزان در سال جاری افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بافت فرسوده منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سناتور «برنی سندرز»، عضو مجلس سنای آمریکا در سخنانی به مخالفت افکارعمومی آمریکا با کمک‌های بی قید و شرط به اسرائیل اشاره کرد و گفت: مخالفت آمریکایی‌ها با کمک نظامی بیشتر به اسرائیل ممکن است به دلیل اظهارات برخی از رهبران اسرائیل باشد. آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که نه فقط افراط گرایان، بلکه این متعصبان مذهبی هستند که حکومت اسرائیل را در دست دارند.

به گفته سندرز، بسیاری از مقامات اسرائیلی علناً در مورد بازسازی شهرک‌های اسرائیلی در غزه صحبت کرده‌اند که این به معنای اشغال دوباره غزه است و «بن گویر»، به عنوان وزیر امنیت فعلی اسرائیل خواستار اخراج اجباری فلسطینی‌ها از منطقه شده است.

سناتور آمریکایی افزود که اسرائیل امروز با دوران گذشته خود بسیار متفاوت است و اسرائیل نه تنها در حال جنگ با حماس است، بلکه با مردم فلسطین به شیوه‌ای بی پروا و غیراخلاقی در حال جنگ است.

به گفته سندرز، ۲۶ بیمارستان از ۳۷ بیمارستان در غزه به طور کامل از دسترس خارج شده‌اند و بیمارستان‌های باقی مانده تنها به طور جزئی کار می‌کنند، چون اسرائیل به طور سیستماتیک سیستم مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه را نابود کرده است.

سندرز این را نیز افزود که این جنگ دیگر جنگی علیه یک سازمان به نام حماس نیست، بلکه جنگ با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها انجام می‌شود.

انتقاد سندرز از اسرائیل همزمان با تصویب کمک مالی بزرگ آمریکایی‌ها به اسرائیل در مجلس سنا صورت گرفته است. ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسرائیل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسرائیل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب این طرح در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6087121

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد