Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@23:57:26 GMT

شرط مقتدی صدر برای نخست‌وزیری مجدد العبادی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۸۰۰

رویداد۲۴-مقتدی صدر موافقت خود برای نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» را مشروط به خروج وی از حزب «الدعوه» کرده است که «نوری المالکی» ریاست آن را بر عهده دارد. شبکه اسکای‌نیوز مدعی شد رهبر جریان «صدر» به نخست وزیر این کشور پیشنهاد داده تا از حزب الدعوه خارج شود و با ائتلاف با فهرست «السائرون»، در پست نخست‌وزیری عراق بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع عراقی، امروز- یکشنبه- فاش کردند که «مقتدی صدر» رئیس فهرست «سائرون»، که با ۵۴ کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق شد، موافقت خود برای نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» را مشروط به خروج وی از حزب «الدعوه» کرده است که «نوری المالکی» ریاست آن را بر عهده دارد.

شبکه تلویزیون اسکای‌نیوز، که منابع ویژه خود را افراد نزدیک به جریان «صدر» خوانده، به نقل از آنها گفته است که «صدر با نخست‌وزیری مجدد العبادی موافقت کرده است مشروط به این‌که وی از حزب الدعوه خارج شود».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته مقتدی صدر و حیدر العبادی، نخست‌وزیر در بغداد دیدار کردند.

به‌رغم صدرنشینی ائتلاف سائرون، مقتدی صدر نمی‌تواند خودش نخست وزیری را برعهده بگیرد؛ چرا که خودش نامزد انتخابات نشده ولی فراکسیونش او را در جایگاهی قرار داده که می‌تواند کسی را که پست نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت، تعیین کند.

این در حالی‌ است که مقتدی صدر برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگ‌تر، باید در کنار ائتلاف با العبادی و جریان «الحکمه» به ریاست «سید عمار حکیم» (حدود ۱۲۰ کرسی)، به سمت ائتلاف با احزاب و جریان‌های کوچک‌تر نیز برود. هر چند به ادعای برخی منابع، صدر شرط تمدید دوره نخست‌وزیری العبادی را ائتلاف با سائرون مطرح کرده است ولی این مساله با دیدگاه صدر درباره نامزدی «علی دوای» استاندار میسان و «رائد فهمی» دبیر حزب کمونیست عراق برای پست نخست‌وزیری همخوانی ندارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: مقتدی صدر عراق العبادی رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورهای اتحاد بولیواری خواهان دنیای چندقطبی جدیدی که خود بخشی از آن باشند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در افتتاحیه بیست و سومین اجلاس سران آلبا در کاراکاس گفت: «تغییرات بزرگی در ژئوپلیتیک امروز در حال رخ دادن است، نظم بین المللی جدیدی در حال ظهور است و آلبا در حال حاضر با دنیای جدید پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: آلبا می تواند یکی از بنیانگذاران دنیای جدید، نظم چند قطبی بین المللی جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد که بریکس «قطب بزرگی از جهان چند قطبی در حال ظهور است.»

مادورو گففت: برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشورها در حال ادغام بریکس هستند که تقریباً ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

آلبا در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و شامل آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، و ونزوئلا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند