Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-05-06@22:15:37 GMT

طرح هادی در ۷۰ درصد روستاهای سمنان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۹۵۵

طرح هادی در ۷۰ درصد روستاهای سمنان اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، در طرح هادی به گردشگری روستایی برای توانمندسازی جوامع محلی توجه شده و برای اجرای این طرح در کشور حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تخصیص یافته است.
اجرای طرح هادی روستایی توسعه دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، ارایه طرح های کشت گیاهان دارویی، پرورش طیور و زنبور عسل و ایجاد زیرساخت هایی برای توسعه این صنایع را در کشور به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش سالخوردگی جمعیت روستاها، کاهش متوسط بعد خانوار از ۴٫۶ به ۳٫۶، افزایش متوسط سن ازدواج جوانان روستایی، تضعیف تعلق خاطر به روستاها را از چالش های اجتماعی و فرهنگی جامعه روستایی است که با اجرای طرح هادی می توان بخش قابل توجه ای از این مشکلات را برطرف کرد.
اکنون طرح هادی ۳۶ هزار و ۴۰۰ روستا کشور تهیه شده و در ۴۱ درصد روستاها این طرح اجرایی شده است و ۱۲ میلیون نفر از جمعیت روستایی از اجرای طرح هادی بهره مند شده اند.
استاندار سمنان روز یکشنبه گفت : ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان سمنان طرح هادی دارند و یکی از اولویت‌های این طرح که هر ۱۰ سال یک‌بار بازنگری می‌شود ،مقوله عمرانی روستایی و جمعیتی است.
سید شهاب الدین چاوشی افزود: ۲۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰روستا طرح هادی دارند که البته این تعداد در سرشماری سال ۹۵ به ثبت رسیده که تعداد ۳۱ روستا نسبت به سال۸۵، به این تعداد افزوده ‌شده‌اند.
وی اظهارداشت: تاکنون ۳۹ هزار سند مسکن روستایی در استان سمنان صادر شد که از این تعداد هشت هزار و ۵۶۷ مورد شامل تسهیلات بازسازی مسکن روستایی است.
وی خاطرنشان کرد : ساخت و سازهای غیرمجاز، مهاجرت های بی رویه، کمبود محسوس امکانات رفاهی، خدماتی از جمله مشکلات مناطق روستایی کشور به شمار می رود که برای رفع این مشکلات طرح هادی روستایی در استان سمنان بازنگری می شود.
چاوشی بابیان این که روستاهای استان از استحکام سازه‌ای مناسب برخوردار نیستند، گفت: باید با کمک دهیاری، شورا و معاونت عمرانی استانداری با جذب اعتبارات و اجرای طرح هادی برای نوسازی روستاها اقدام شود.
استاندار سمنان ادامه داد : نوسازی بافت فرسوده از جمله اولویت‌های دولت محسوب می‌شود و در قالب طرح هادی علاوه بر افزایش ضریب ایمنی می‌توان در جذب گردشگران اقدام کرد.
وی تصریح کرد: اجرای موثر طرح‌های هادی، اصلاح و بهسازی معابر و بافت روستایی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری و باعث دلگرم شدن مردم و افزایش امید به خدمات صورت گرفته می‌شود
چاوشی با بیان این که بیشتر فعالیت‌های بنیاد مسکن تبلیغی نبوده و برای رضای خداست، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در روستاها و حوزه بنیاد مسکن صدور سند روستایی است که مشکلات مربوط به سنددار کردن واحدهای روستایی در صورت درخواست دهیاران و شوراها باید برطرف شود.
به گزارش پایگاه خبری سبز البرز ، از ۱۹شهر استان سمنان ۱۵شهر دارای جمعیت کمتر از ۲۵هزار نفر است که در حوزه وظیفه بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که استان سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور محسوب می‌شود. نرخ تورم ماهانه این استان در آمار اعلامی ۳.۶ درصد و نرخ تورم سالانه ۳۶.۳ درصد اعلام شده است.

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تعامل خوب بین کبه، تولیدکنندگان، مسئولان و مردم در استان باعث شده تا سمنان یکی از کمترین میزان تورم‌ها را در کشورمان داشته باشد، گفت: در زمینه تورم سمنان در زمره پنج استان آخر است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ تورم سالانه استان طبق اعلام مرکز آمار کشور ۳۶.۳ درصد است، تاکید کرد: تنها چهار استان کشور مانند سیستان و بلوچستان، تهران، بوشهر و زنجان دارای تورمی کمتر هستند.

وی با بیان اینکه تورم خوراکی‌ها در استان سمنان ۳۲.۸ درصد بوده است، تاکید کرد: در این شاخص سمنان بعد از استان قزوین دارای دومین استان با کمترین میزان تورم خوراکی و آشامیدنی است.

استاندار سمنان گفت: تورم غیرخوراکی ها و خدماتی‌ها هم در استان سمنان ۳۹.۲ درصد از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده در صورتی که میانگین کشوری نزدیک بیش از ۴۰ درصد است.

کد خبر 6097769

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد