Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:45:18 GMT

ایران در سایت برخی از سفارتخانه های خارجی جزو مقاصد زرد است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۹۷۷

ایران در سایت برخی از سفارتخانه های خارجی جزو مقاصد زرد است

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،  علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در دیدار با غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امورخارجه که با حضور تعدادی از معاونان و مدیران دو دستگاه در محل دفتر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد، افزود: مهم‌ترین مشکل در جذب گردشگران خارجی به کشور، نبود معرفی مناسب و اطلاع‌رسانی درخصوص ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و زیبایی‌های ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به همین سبب، وزارت امورخارجه و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور می‌توانند در این خصوص نقش فعالی را ایفا کنند تا شاهد رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور باشیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: در حال حاضر برخی از کشورهای هدف را برای جذب گردشگر خارجی شناسایی کرده‌ایم که ترکیه، چین و کشورهای اتحادیه اروپا مهم‌ترین کشورهای هدف ما هستند، اما واقعیت این است که درخصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌ها و زیبایی‌های ایران با کمبود اعتبار مواجه هستیم که در این میان، سفارتخانه‌ها به‌عنوان یکی از مراکز مهم ما در خارج از کشور می‌توانند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری کشورمان نقش ایفا کنند.

او ادامه داد: به‌عنوان‌مثال، چین یک کشور بزرگ و پرجمعیت است که سالانه ۱۲۱میلیون گردشگر خروجی دارد که اگر بتوانیم فقط یک‌درصد این گردشگران را به ایران جذب کنیم، سالانه بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار گردشگر چینی به ایران سفر خواهند کرد که این خود یک رشد مناسب در جذب گردشگر است.

مونسان تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ایران کمک کند و در افزایش جذب گردشگر خارجی نقش داشته باشد که با توجه به محدودیت‌های مالی برای حضور در این نمایشگاه‌ها و محدودیت غرفه‌ها، سفارتخانه‌ها و مجموعه وزارت امورخارجه می‌توانند نقش مهمی را در این خصوص ایفا کنند.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: علاوه بر نمایشگاه‌های گردشگری، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نیز نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های ایران و افزایش جذب گردشگر دارد و این در حالی است که برخی از کمپانی‌های تولید خودرو به‌دنبال طراحی فضای داخلی خودرو مانند جلوداشبورد و کنار درها با هنرهای سنتی هستند که به‌طور حتم این ظرفیت در بین هنرمندان ایرانی وجود دارد که باید مورداستفاده قرار گیرد.

مونسان سپس به نقش مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ما در برخی از مجامع بین‌المللی عضو هستیم و حق عضویت می‌پردازیم، اما تاکنون نتوانسته‌ایم به شایستگی از این ظرفیت استفاده کنیم که در این خصوص نیز وزارت امورخارجه می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: متأسفانه ایران در سایت برخی از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در لیست مقاصد سفر، به رنگ زرد نشان داده می‌شود که شایسته کشورمان نیست و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که در این خصوص نیز با تعاملی که با سفارتخانه‌ها دارد با معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های کشورمان جایگاه ایران را در سایت سفارتخانه‌های کشورهای مختلف ارتقا دهد.

سفارتخانه‌ها در خدمت توسعه گردشگری

غلامرضا انصاریان، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، نیز در این نشست با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور گفت: تمام سفارتخانه‌های ما برای معرفی و تبلیغات ظرفیت‌های ایران و نیز برپایی مراسم روز ملی و بزرگداشت‌های مختلف در خدمت گردشگری است.

او با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری افزود: واقعیت این است که باید ذهنیت گردشگران خارجی را نسبت به ایران تغییر دهیم چراکه به‌خاطر تبلیغات منفی که از سوی رسانه‌های معاند می‌شود، گردشگران شناخت دقیقی از ایران ندارند.

انصاری گفت: در مدتی که در برخی از کشورها سفیر بودم، شاهد علاقه‌مندی افراد برای سفر به ایران بودم اما متأسفانه شناخت دقیقی از ایران نداشتند، اما وقتی برخی از این افراد ازجمله حتی مسئولان آن کشورها به ایران سفر می‌کردند، تازه متوجه زیبایی‌های ایران، ظرفیت‌های گردشگری و از همه مهم‌تر امنیت و مهمان‌نوازی مردم می‌شدند.

انصاریان افزود: این در حالی است که موضوع ایرانیان خارج از کشور نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است و می‌توان با برنامه‌ریزی تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور را برای سفر به ایران در طول سال به‌عنوان گردشگری بومی تشویق کرد و از این ظرفیت نیز بهره برد.

کد خبر 4301616 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه علی اصغر مونسان گردشگری نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی ادبیات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ترجمه مصلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادبیات جهان معرفی کتاب میراث فرهنگی موزه مصلی تهران نهاد کتابخانه های عمومی کشور بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه حداکثر تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

داوطلبان و علاقه‌مندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

ضرایب و سهم سوابق تحصیلی

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی / ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی / ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

کد خبر 747973

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد