Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:13:03 GMT

دستگیری باند فروش نوزاد در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۳۷۲۶

دستگیری باند فروش نوزاد در خراسان رضوی

سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی استان از انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان و دستگیری ۲۶ تن از اعضای این باند در مشهد خبر داد.

ایران آنلاین / سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: ۲۶ تن از اعضای شبکه خرید و فروش نوزادان در مشهد دستگیر شدند.

وی در تشریح این عملیات، ابراز کرد:در پی گزارش اداره ثبت احوال مشهد مبنی بر اینکه خانواده ای با مدارک جعلی زایمان و واکسن نوزاد برای دریافت شناسنامه مراجعه کرده اند تحقیقات پلیسی بلافاصله آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراجعه یک خانواده یزدی به اداره ثبت ا حوال مشهد و در خواست شناسنامه با مدارک جعلی برای یک نوزاد که ادعا می کردند فرزند خودشان است ماموران تجسس کلانتری سناباد را برآن داشت تحقیقات خود را در این باره آغاز کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: بررسی های اولیه نشان می داد که این خانواده نوزاد ۱۵روزه را به مبلغ ۳۰میلیون تومان خریداری کرده اند و این نوزاد، خواهر دوقلوی داشته که توسط افراد رابط به خانواده اصفهانی فر وخته شده است.

سرتیپ کریمی گفت: تحقیقات بعدی پلیس به شناسایی یکی از گردانندکان اصلی شبکه که زنی معروف به خانم دکتر بود شد. پلیس این زن را دستگیر کرد و تحقیقات از او به شناسایی و دستگیری دیگر کردانندگان این شبکه شد.

سرتیپ کریمی اظهار داشت: پلیس در این عملیات با کشف سرنخ فروش ۶نوزاد، ۲۶متهم پرونده را دستگیر و تحقیقات گسترده برای کشف دیگر اقدامات اعضای شبکه خرید و فروش نوزاد در مشهد ادامه دارد.
سردار کریمی اظهار کرد: خاله این مرد جوان در یک آرایشگاه با فردی که او را خانم دکتر صدا می کردند آشنا شده  این زن ادعا می کند اگر خانواده ای تقاضا فرزندخواندگی داشت او با رابطه و پارتی بازی می تواند کارهایش را انجام دهد.

در این لحظه خواهر مردجوان شماره زن معروف به خانم دکتر را گرفته و پس از گذشت ۲۰ روز و هماهنگی با خانواده ای که در یزد متقاضی تحویل نوزاد بودند با او تماس می گیرند و موضوع خرید نوزاد را مطرح می کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با حضور این خانواده در مشهد، زن معروف به خانم دکتر نوزاد را در قبال دریافت ۲۸ میلیون تومان به خاله احمد داده و او نیز این طفل معصوم را با مدارک جعلی زایمان و واکسن به خانواده مورد نظر تحویل می دهد.

راز فروش دو قلو بر ملا شد

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد پدر این نوزادهای دوقلو چندی قبل از همسرش جدا شده و پس از آن که آن ها زندگی خود را از سر گرفته اند با این بارداری صاحب ۳ دختر ۲ قلو شده اند و از طریق این زن معروف به دکتر تصمیم به فروش فرزندان خود می گیرند.

سردار کریمی اظهار کرد: با به دست داشتن این سرنخ ها ماموران کلانتری سناباد تحقیقات ۲۰ روزه خود را ادامه داده و ۲۶ متهم مرتبط با این پرونده را شناسایی و دستگیر و سرنخ هایی به دست آمد که حکایت از فروش ۶ نوزاد توسط این شبکه داشت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات گسترده و کشف دیگر ابعاد مبهم این پرونده با دستورات مراجع قضایی ادامه دارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد