Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@15:59:16 GMT

شهرری مقصد گردشگری جهانی در سال 2019

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۰۳۹


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما  مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران در جلسه شورای اداری شهرستان ری که با حضور فرماندار و روسای ادارت و با  هدف تصویب روز جهانی ری در سال 2019 برگزار شد، گفت : با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، میراث مادی و معنوی، شهرری  این شهرستان می‌تواند برای سال 2019 به عنوان مقصد گردشگری مذهبی جهانی درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دلاور بزرگ ‌نیا با اشاره به نقش مهم گردشگری در رشد اقتصادی کشورها و توسعه صنعت توریسم  افزود : توسعه گردشگری علاوه بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و باستانی شهرها می‌تواند سبب درآمدزایی ارزی و ایجاد اشتغال‌زایی باشد.
وی گفت : شهرری دارای تاریخی فوق‌العاده غنی، آثار باستانی بسیار متنوع و مشاهیر علمی و فرهنگی است و از سالهای دور در مسیر راه ابریشم قرار داشته و کانون توجه بسیاری از بازرگانان و اهالی ادب و هنر بوده ولی تاکنون به حقش در این زمینه  نرسیده است و ما سعی داریم با تصویب این طرح  گرد و غبار را از آثار تاریخی این شهر بروبیم و با ثبت جهانی شهرری به عنوان مقصد گردشگری مذهبی جهانی در سال 2019 این شهرستان را برای سالهای متمادی از نظر اقتصادی و اشتغال منتفع سازیم.
بزرگ ‌نیا با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در شهرری مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و جذب اعتبار و همکاری تمام ادارت شهرستان است افزود : شهرری به واسطه این ظرفیت‌ها و مهم‌ترین آن وجود بارگاه مطرح حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جز چهار شهری است که در برنامه ششم توسعه به‌عنوان مقصد گردشگری مذهبی مطرح است و تلاش بر این است تا با برجسته‌سازی آن بتوان گامی مؤثر در معرفی جهانی این شهرستان برداریم .
 طرح ثبت جهانی شهرری به عنوان مقصد گردشگری مذهبی جهان در سال 2019به پیشنهاد شهرستان ری و با تائید  مرکز ملی توسعه و گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح و به تصویب رسید و قرار است این موضوع در جلسات آتی به صورت تخصصی تر پیگیری شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شهرري مقصد گردشگري سال جهان ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری که با حضور نمایندگان ۲۳ نهاد، دستگاه و وزارتخانه‌های مختلف در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، پس از شنیدن سخنان نمایندگان نهادهای مختلف گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری با مشخص کردن خطوط کلان سیاستی بر اساس حوزه مداخلات اصلی حوزه گردشگری، پایه و مبنای اجرایی تخصص در این حوزه در نظر گرفته شده است. بر مبنای این سند ۶۹ حکم برای ۲۳ دستگاه تعیین شده است تا هر یک از نهادهای حاکمیتی بتوانند با اجرای سهم وظایف تعیین شده اقدامی زیربنایی در راستای توسعه گردشگری کشور ثبت و با اجرایی شدن احکام سند راهبردی به حل مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران یاری برسانند. معاون گردشگری کشور تصریح کرد: بر اساس اهمیت موضوع، شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری تشکیل شده است تا با پیگیری روند اقدامات انجام شده و مصوبات آتی، احکام و حوزه همکاری دستگاه‌های مرتبط با گردشگری مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان پیشرفت قابل انتظار تسریع شود. وی با تاکید بر مصوبات این نشست افزود: پیگیری تعرفه‌های آب و فاضلاب، تهیه بسته دیپلماسی گردشگری با محوریت معرفی ایران، تعامل بین‌بخشی در رفع مشکلات مربوط به اراضی و واگذاری زمین و نیز مقابله با ایران‌هراسی بخشی از تعاملات و همکاری‌های پیش رو خواهد بود. شالبافیان همچنین تهیه بسته اقتصادی گردشگری طبق سند و بر مبنای تاکید رئیس جمهوری را نیز یکی دیگر از مصوبات این نشست اعلام کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه درباره‌عدم به کارگیری دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای گردشگری و هتل‌داری به دلیل نداشتن مدرک دانشگاهی کارشناسی بیان کرد: کسانی که در ساختار رسمی کشور آموزش دیده‌اند، نباید محدود یا با موانع روبرو شوند. لذا این موضوع باید با افزودن سرفصل‌هایی به منابع درسی در حوزه گردشگری افزوده شود و در قالب مصوبه شورا مورد پیگیری قرار گیرد. شالبافیان با بیان اینکه در مورد اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران نگاه حمایتی داریم، گفت: همانطور که آئین‌نامه طبیعت‌گردی با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران تصویب شده است از این رو پیرو این موضوع، پیشنهاد می‌شود وزارت نیرو و جهاد توافق سه جانبه با این معاونت داشته و نتایج این همکاری در نخستین جلسه کمیته طبیعت‌گردی مطرح شود. همچنین در پایان بر مبنای نظر معاون گردشگری کشور مصوب شد، نشست‌های متوالی شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری به صورت فصلی تداوم داشته باشد. کد خبر 6099495 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است