Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

«نیکلا استرجن» (Nicola Sturgeon) وزیر اول اسکاتلند امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آی‌تی‌وی» اعلام کرد: پس از نهائی شدن توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) استقلال این منطقه را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

وزیر اول اسکاتلند در این مصاحبه گفت: پس از مشخص شدن سرنوشت برگزیت و نیز تعیین تکلیف روابط آینده میان اسکاتلند و انگلیس در پاییز سال جاری میلادی موضوع زمان برگزاری همه پرسی مجدد استقلال را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکلا استرجن» ادامه داد: نمی توانیم مانع از برگزیت ثانویه شویم.

لازم به ذکر است، چهارشنبه ۲۰ بهمن سال ۹۵، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی به خبرهای منتشره درباره احتمال برگزاری همه پرسی دوم در اسکاتلند برای استقلال و جدائی از انگلیس واکنش نشان داده بود.

نخست وزیر انگلیس که در پارلمان این کشور سخن می گفت، در این باره اعلام کرده بود: اسکاتلند برای به جریان انداختن ماده ۵۰ پیمان لیسبون حق وتو ندارد و لذا آرای آن برای ردّ برگزیت بیهوده است. ما مطمئنیم که به صورت تنگاتنگی با دولت اسکاتلند همکاری داشته و موضوع برگزیت را پیش خواهیم برد. دادگاه عالی کاملاً شفاف اعلام کرد که پارلمان اسکاتلند فاقد حق وتو برای فعال سازی ماده ۵۰ پیمان لیسبون است.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در ادامه افزوده بود: حتی در صورت استقلال، اسکاتلند بداند که نمی تواند در اتحادیه اروپا باشد.

سخنان ترزا می در پاسخ به سخنان وزیر اول اسکاتلند در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی بود که در آن «نیکلا استرجن» تهدید کرده بود، ادامه روند سریع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) موجب خواهد شد تا وی همه پرسی فوری را در اسکاتلند اعلام کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اسکاتلند مصاحبه شبکه تلویزیونی انگلیس اتحادیه اروپا استقلال لیسبون دولت پیمان لیسبون اسکاتلند پارس همه پرسی ترزا می پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • منیعی: خطیر آرامش نکونام را گرفت؛ استقلال با هوش باشد قهرمان می‌شود
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»