Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور ساعاتی پیش در کانال یکی از پیام رسان های داخلی با استناد به کم مراجعه کننده ترین دامنه های(Domin) تلگرام خبر از افت بی سابقه استفاده از این پیامرسان خبر داد.

اقتصاد آنلاین-محمد ممتازپور؛ عبدالصمد خرم آبادی  مدعی شد :«فیلتر ومسدود سازی  قسمتی از تلگرام در ایران باعث سقوط فاحش رتبه این پیام رسان در ایران و جهان شده است و ظرف چند روز رتبه telegram.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

me یکصد پله در ایران و دهها پله در جهان سقوط کرده است.»

به گفته وی« با وجودی که برای انتقال تدریجی و آرام مردم به پیام رسان های داخلی هنوز برخی از نسخه های فارسی تلگرام مسدود نشده اند و علیرغم اینکه هنوز مبارزه جدی با فیلتر شکن ها انجام نشده است, در مرحله اول مسدود سازی کاهش بازدید کاربران از تلگرام موجبات سقوط فاحش رتبه این پیام رسان را در ایران و جهان رقم زده است.»

این درحالی است که  بررسی ها نشان می دهد وب سایت telegram.org  با فیلتر تلگرام در ایران و روسیه تنها 3 پله نسبت به سه ماهه گذشته در جهان افت داشته است و این دامنه هم اکنون بیست و دومین سایت پربازدید ایرانی ها است.

از سوی دیگر محمدجواد آذری جهرمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش عنوان کرد که با مسدودسازی تلگرام تنها یک میلیون کاربر ایرانی از این پیام رسان دست کشیده اند.

وی در حساب اینستاگرامی خود با استناد به آمار تهیه شده در دانشگاه تهران نیز اذعان کرد: درچند روز نخست مسدودسازی تلگرام، شاهد افت استفاده از این پیام رسان در کشور بودیم؛ اما بر اساس آمارها اکنون شاهد رشد بازدید پست ها هستیم و نمودار استفاده از تلگرام در ایران روند صعودی به خود گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران ایران و جهان جهان ایران و روسیه وزیر ارتباطات و فناوری دانشگاه تهران رشد ایران و جهان محمدجواد آذری جهرمی بازار دیجیتال پیام رسان ملی پیام رسان داخلی پیام رسان بومی پیام رسان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است

ایتنا - طی روزهای اخیر به دلیلی نامعلوم اپل آی دی برخی کاربران اپل از کار افتاده و آنها نمی توانند وارد حساب کاربری خود شوند.
به نظر می‌رسد اپل آی‌دی برخی از کاربران شرکت اپل از کار افتاده است. شب گذشته تعدادی از کاربران اپل در فضای آنلاین از اینکه از حساب کاربری اپل آی دی خود در تمام دستگاه هایشان بیرون انداخته شده اند، شکایت داشتند.

به گزارش ایتنا از مهر، هنگامیکه این کاربران سعی می کردند دوباره وارد حساب کاربری خود شوند، متوجه می شدند با وجود وارد کردن اطلاعات درست، حساب آنها قفل شده و آنها مجبور می شدند پسوردهایشان را دوباره بازنشانی کنند.

اپل هنوز درباره این رویداد اظهار نظری نکرده و در صفحه System Status آن نیز اشاره‌ای به مشکلات آن با اپل آی دی یا دیگر سیستم ها در ۲۴ ساعت اخیر نشده است. نشریه ورج پستی در شبکه اجتماعی ماستادون رصد کرده که فردی ادعا کرده بود تیم پشتیبانی اپل به او اعلام کرده گاهی اوقات به طور تصادفی برخی حساب های کاربری از لحاظ امنیتی ارتقا می یابند.

البته هنوز مشخص نیست چه تعداد کاربر اپل با این مشکل روبرو شده اند. هرچند به نظر می رسد این مشکل در جمعه شب به اوج رسیده، اما اخیرا گزارش های پراکنده ای درباره مشکلات مشابه منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است