Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@02:24:33 GMT

تحریم «سیف» بی‌احترامی به هنجارهای بین المللی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۱۶۶

تحریم «سیف» بی‌احترامی به هنجارهای بین المللی است

بانک مرکزی، تحریم رییس کل این‌ نهاد از سوی ایالات متحده آمریکا را بی احترامی به هنجارهای بین‌المللی عنوان و اعلام کرد: وی همچنان به انجام وظایف قانونی در عرصه داخلی و خارجی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بانک مرکزی، تحریم رئیس‌کل این‌ نهاد از سوی ایالات متحده آمریکا را بی احترامی به هنجارهای بین‌المللی عنوان و اعلام کرد: وی، همچنان به انجام وظایف قانونی در عرصه داخلی و خارجی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: اقدام اخیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در تحریم رئیس کل این بانک عملی غیرمتعارف و کاملا غیرحرفه ای و نشان دهنده بی احترامی مقامات آمریکایی به هنجارهای بین المللی است، از اینرو بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این اقدام ایالات متحده را منبعث از رفتار ناشیانه مقامات آمریکایی تلقی می کند و همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و خارجی مطابق با موازین بین المللی ادامه خواهد داد.

متن کامل بیانیه این بانک در محکومیت اقدام خزانه‌داری آمریکا به شرح زیر است.

بسمه تعالی

پس از نقض برجام توسط ایالات متحده آمریکا علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این معاهده بین‌المللی، خزانه داری آن کشور نام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران سابق این نهاد سیاستگذار پولی را در فهرست تحریم های یکجانبه خود قرار داد. این اقدام خزانه داری آمریکا که کاملاً غیر حرفه ای و نامتعارف بوده و نشانگر بی احترامی مقامات دولت آمریکا به استانداردها و هنجارهای بین المللی است، با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت آمریکا و بی احترامی به تعهدات و توافقنامه های بین المللی گوناگون جای تعجب ندارد.

این نکته برای ملت ایران کاملا روشن است که ایالات متحده آمریکا در پوشش عناوینی همچون مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، قصد اعمال فشار بر ملت ایران را داشته و بدون هیچ مبنا و مستند قانونی، با اعمال تحریم علیه مدیران و مقامات بانک مرکزی در صدد آن برآمده است تا فضای روانی منفی را علیه نظام بانکی ایران در عرصه بین المللی ایجاد کند. این در حالیست که اقدامات یکجانبه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران سودی برای آن کشور نخواهد داشت.

خزانه‌داری ایالات متحده با انجام این عمل نشان داد که نه تنها به موازین اولیه و اساسی حقوق بین‌الملل بی‌توجه و بی اعتناست بلکه به کارکردهای بانک مرکزی و نقش اساسی آنها در برقراری ثبات پولی داخلی و بین المللی و همچنین به تعهدات بین المللی ناشی از عضویت در نهادهای بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول نیز اعتنایی ندارد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از این رفتار ناشیانه خزانه‌داری آمریکا اعلام می‌کند که همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و خارجی مطابق با موازین بین المللی ادامه خواهد داد و اینگونه اعمال نابخردانه خللی در اراده مقامات و کارکنان بانک مرکزی برای ایفای وظایف قانونی خود وارد نخواهد کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم