Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@00:27:34 GMT

شرط صدر برای نخست‌وزیری مجدد العبادی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۰۹۷

منابع عراقی، امروز- یکشنبه- فاش کردند که «مقتدی صدر» رئیس فهرست «سائرون»، که با ۵۴ کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق شد، موافقت خود برای نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» را مشروط به خروج وی از حزب «الدعوه» کرده است که «نوری المالکی» ریاست آن را بر عهده دارد.

شبکه تلویزیون اسکای‌نیوز، که منابع ویژه خود را افراد نزدیک به جریان «صدر» خوانده، به نقل از آنها گفته است که «صدر با نخست‌وزیری مجدد العبادی موافقت کرده است مشروط به این‌که وی از حزب الدعوه خارج شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته مقتدی صدر و حیدر العبادی، نخست‌وزیر در بغداد دیدار کردند.

به‌رغم صدرنشینی ائتلاف سائرون، مقتدی صدر نمی‌تواند خودش نخست وزیری را برعهده بگیرد؛ چرا که خودش نامزد انتخابات نشده ولی فراکسیونش او را در جایگاهی قرار داده که می‌تواند کسی را که پست نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت، تعیین کند.

این در حالی‌ است که مقتدی صدر برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگ‌تر، باید در کنار ائتلاف با العبادی و جریان «الحکمه» به ریاست «سید عمار حکیم» (حدود ۱۲۰ کرسی)، به سمت ائتلاف با احزاب و جریان‌های کوچک‌تر نیز برود. هر چند به ادعای برخی منابع، صدر شرط تمدید دوره نخست‌وزیری العبادی را ائتلاف با سائرون مطرح کرده است ولی این مساله با دیدگاه صدر درباره نامزدی «علی دوای» استاندار میسان و «رائد فهمی» دبیر حزب کمونیست عراق برای پست نخست‌وزیری همخوانی ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نخست وزیری العبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان