Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،گفت: جلسه امروز با حضور وزیر علوم برگزار شد و در این جلسه بررسی عملکرد وزارت علوممورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون نظرات خود را به آقای غلامی منتقل کردند.

 با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین انتقادات نمایندگان نبود تعامل سازنده وزارت علوم با کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده که این عدم تعامل موجب کُندی در بررسی طرح‌ها و لوایح شده است، افزود: ضروری است با تعامل بیشتر با کمیسیون موارد اعاده شده به کمیسیون با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتقادات نمایندگان را در زمینه‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: استفاده از افراد ناشایست و ناکارآمد به ویژه در استان‌ها یکی از مواردی است که نمایندگان به آن تأکید داشتند که مقرر شد این مهم با تعاملات بیشتر با کمیسیون حل و فصل شود.

میرزاده ادامه داد: بخش دوم نشست امروز کمیسیون نیز به طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی اختصاص داشت که برای بررسی مجدد به کمیسیون اعاده شده بود که با رأی نمایندگان متن این طرح تغییراتی جزئی داشت که متن به شرح ذیل است که وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان حق التدریسی باید از طریق آزمون استخدامی برگزار کند که کسانی که حدنصاب نمره علمی را کسب کنند، مشمول سال قانون مذکور شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: سایر موارد این طرح از قبیل تعیین ظرفیت استخدامی از طریق سازمان امور اداری استخدامی و طی دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان نیز تغییری نداشت و حالت قبلی خود را حفظ کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال