Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@03:19:16 GMT

با دستور قضایی اینستاگرام مربیان رقص مسدود شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۷۷۴

با دستور قضایی اینستاگرام مربیان رقص مسدود شد

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، نهم اردیبهشت ماه بود که سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا، در یک نشست خبری از بررسی ۵۱ هزار صفحه اینستاگرامی با محتوای مستهجن و مبتذل خبر داد و گفت: «اقدامات پلیس فتا برای شناسایی ادمین این پیج‌ها در حال انجام است».

امروز و سه هفته پس از این هشدار، بر روی صفحه‌های تعدادی از مربیان رقص که از فضای اینستاگرام برای آموزش و بازاریابی استفاده می‌کردند، پیامی منتشر شده است مبنی بر بسته شدن این صفحه ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دستور که به جای عکس پروفایل و به عنوان یک پست جداگانه در صفحه‌های این افراد منتشر شده از این قرار است: «این صفحه حسب دستور مقام محترم قضایی به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود گردید».

الناز قاسمی، مائده هژبری و شاداب از جمله افرادی هستند که با صد‌ها هزار دنبال کننده، صفحه خود را از دست داده اند و تمام عکس‌ها و ویدیو‌های آن‌ها پاک شده است.  

اردیبهشت ماه سال ۹۵ هم مرکز جرائم سازمان یافته سایبری سپاه از تشکیل پرونده برای ۲۹ نفر از مدیران صفحه‌های مدلینگ در اینستاگرام و بازداشت هشت نفر از آن‌ها خبر داد.

در عملیات «عنکبوت ۲» این مرکز ۱۷۰ نفر از اداره‌کنندگان صفحات مدلینگ شامل ۵۸ مدل، ۵۱ مدیر مزون و طراح لباس، ۵۹ عکاس و آرایشگر و دو مؤسسه فعال در عرصه مد شناسایی شده‌اند.

در عملیات «عنکبوت ۱» هم که اسفندماه سال ۱۳۹۳ انجام شده بود، به گفته یکی از کارشناسان ویژه فضای مجازی سپاه ۱۲ نفر بازداشت و ۲۴ نفر دیگر برای پاسخگویی احضار شده بودند. بر اساس این گزارش، افراد مذکور مدیریت ۳۵۰ صفحه فیسبوکی را بر عهده داشتند که در سه حوزه «مستهجن و غیراخلاقی، شکل‌دهی ابتذال به وسیله مدلینگ و قبح‌شکنی مقدسات دینی» فعالیت می‌کردند.

هنوز مشخص نشده است که مسدود شدن صفحه‌های مربیان رقص که امروز انجام شده، توسط چه نهادی صورت گرفته است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه تغییر پروتکل ssl اینستاگرام موجب شده تا فیلترینگ هوشمند عملا ناکارآمد شود، درباره شناسایی حساب‌های کاربری این شبکه اجتماعی گفته بود: «۵۱ هزار حساب اینستاگرامی در شناسایی شده که در این میان برخی از کاربران که به شاخ‌های اینستاگرامی نیز مشهور شده‌اند، حضور دارند. این کانال‌ها مطالب مبتذل و مستهجن را ترویج می‌کنند. بسیاری از این افراد در کشور‌های دیگر به ویژه ترکیه مستقر هستند؛ اما مواردی هم بوده که نسبت به برخورد با آن اقدام شده است».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اینستاگرام آموزش رقص شاداب پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند اشاعه فحشا‌‌ در شیراز دستگیر شدند

 به گزارش تابناک، در پی اطلاع واصله از منابع  خبری مبنی بر فعالیت سازمان یافته در زمینه اقدامات مجرمانه فوق، مکان فعالیت این گروه در شیراز توسط عوامل پلیس اماکن سازمان اطلاعات انتظامی شناسایی شد.

اعضای این باند به صورت سازمان یافته و زیرزمینی فعالیت داشته که با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

در این عملیات، یک دستگاه سلاریوم غیر مجاز به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال همراه با حدود 200 ثوب البسه مبتذل و مروج فرهنگ منحط غربی توقیف و مکان فعالیت پلمپ و متهمین به مرجع قضایی تحویل شدند.

تلاش ها برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • باند اشاعه فحشا‌‌ در شیراز دستگیر شدند
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • اقدام خبرساز ستاره اروگوئه‌ای: داروین نونیز تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را پاک کرد!
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • آغاز برخورد پلیس با لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد