Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: خانه مرحوم طباطبایی پناه نیازمندان و ملجا مردم و پاسخ به نیازهای جامعه بود، اینها از علائم روشن یک عالم دینی است، یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های عالمان دین در کنار مردم و در خدمت مردم بودن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی که در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند سبحان در قرآن کریم به انسان های تربیت یافته و آراسته به علم که نقش انبیا الهی را در هدایت و تربیت جامعه بشری ایفا می‌کنند اشاره دارد، اظهار داشت: این انسان ها در مقابل قرآن کریم و مدرسه اهل بیت(ع) زانو زده و به مقام فقهاهت نائل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فقهات موردنظر قرآن کریم فقهات موجود در حوزه‌های علمی ما به معنای فرود احکام دینی نیست بلکه نگاه قرآن معطوف به انسان هایی است که در حوزه یا حوزه های متنبهی از معارف دین به یک فهم دقیق و یک دانش قابل بهره دست یافته و دانش خود را با عمل گره زده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: از منظر قرآن کریم فقیه کسی است که برای جامعه بشری بیم، امید و حرکت و مسیر تعالی را تبیین می‌کند، این عالمان تربیت‌یافته می‌توانند برای افراد جامعه به عنوان منزر نقش بیدادگر و معلم وارسته را داشته باشند، انزار قوم دست آورد دانش محض نیست انسان در هر مرتبه ای از مراتب علم و دانش که باشد اگر دانش او با عمل صالح گره نخورد و آراسته به مدارج بلند ایمان و تقوا نباشد نمی تواند به عنوان منزر در جامعه ایفا نقش کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: کسی می تواند منزر باشد که خود تحت انزار اهل‌بیت(ع) قرار گرفته باشد و از این رو مردم در سلوک، رفتار و منش او روح بندگی و عبودیت را مشاهده می‌کنند، در واقع در این شرایط مردم می‌توانند ‌یک انسان لبریز از امید به خدا را مشاهد کنند، کسی می تواند منزر باشد که به دانش خود عامل باشد و زمینه حرکت جامعه را فراهم کند و برای جامعه انسانی پیام آور ایمان تقوا و امید به خدا و بیم ‌از قهر او باشد که مردم در خصائص اخلاقی و رفتاری او این ارزش ها والا را مشاهده کنند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «انسان عالم عامل باید باشد» مهم است، در ‌واقع فقیه در طراز قرآن آن انسان وارسته قرآن شناس و آشنا با مدرسه اهل‌بیت(ع) است که اخلاق و رفتار او نماد تربیت دینی و آموزه‌های قرآنی باشد، آیت الله سعیدی که خانه او، مسجدش، تهران و ایران با نام الهام بخش او آشنا هستند و راه قیام و مبارزه را فراروی ملت ما گشود شاگرد برجسته‌ی ممتاز مدرسه شهید پرور امام راحل یک فقیه در طراز قرآن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آیت‌الله سعیدی از قهر دشمن نگران نبود و در برایر شکنجه دشمن مقاوم بود، خاطرنشان کرد: آن شهید انقلاب به استقبال خطر می رفت تا راه را برای سعادت امت و رستگاری جامعه ایرانی و اسلامی هموار کند، چون او یک عالم عامل مجاهد بی‌اعتنا به دنیا بود لذا برای جامعه بشری الهام بخش و‌ نقش منزر را داشت، انسان منزر در زهد، تقوا و در بی‌اعتنایی به دنیا، در مجاهدت، شجاعت، در خدمت به مردم، در گشودن گره از جامعه انسانی و پاسخ به نیاز نیازمندان شناخته می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ابراز داشت: انسان منزر را نه در سخن بلکه در عقیده و رفتار و سلوک باید شناخت، عالم ربانی و مجاهد فی سبیل الله حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی یک فقیه در طراز قرآن بود که برای جامعه بشری به عنوان یک عالم دینی وارسته و زاهد نقش منزر را ایفا می‌کرد.

وی بیان کرد: این عالم ربانی اولا در جنوب تهران در همان کلبه قدیمی قبل از پیروزی انقلاب در پایگاه جهاد و شهادت آیت‌الله سعیدی ایستاد و در کنار طبقات محروم دولاب ایفا وظیفه کرد، او‌ با وجود بیماری تنفسی و دعوت دوستانش برای حضور در مناطق خوش و آب و هوا دعوت آنها را نپذیرفت و سعی کرد در کنار مردم با سینه پردرد اما همدرد بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: خانه او پناه نیازمندان، فقرا و ملجا مردم و پاسخ به نیازهای جامعه بود، این از علائم روشن یک عالم دینی است، اینکه می‌بینید روحانیت شیعه نقش رهبری و مدیریت و زعامت جامعه پیرو مدرسه اهل‌بیت(ع) و جامعه مسلمانان را عهده دار است به خاطر این پیوند با جامعه بشری و دینی است، یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های عالمان دین در کنار مردم و در خدمت مردم بودن است.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به اینکه امروز در دنیای اسلام یک روحانی فقیه ترییت یافته مدرسه دین زندگی را بر دنیا استکبار و قدرت‌های مطرح جهانی سخت نموده است، تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در یک خانه حقیر در میان مردم در جنوب تهران با زندگی ساده و متواضعانه خویش نبض جهان‌ اسلام را در دست دارد، اگر می‌بینید یمن، فاسطین، لبنان، عراق، سوریه و ... در راه مبارزه با استکبار با اشاره رهبری با قدرت قدم بر می‌دارند به خاطر پیوند با مردم و تار و پود بشری است.

وی ادامه داد: در کنار و در خدمت مردم بودن و گشودن گره‌ها با سرانگشت تربیت شده به علم اخلاق و تواضع؛ بیانگر شخصیت یک انسان منزر است، در این شب‌ها و روزهای ماه رمضان از خانه‌ی مرحوم طباطبایی دربی به آسمان گشوده شده بود و در کنار سفره ساده و بی‌آلایش و نورانی او شاگردان مدرسه امام صادق(ع) می‌نشینند و خانه او ملجا و مرجع طلابی بود که برای تبلیغ به تهران می‌آمدند، این خانه بیشتر حجره طلاب، خانه پاسخگویی به نیاز مردم به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در طول نیم قرن درب این خانه باز بود و سفره او به روی طلبه‌ها، نیازمندان و میهمانان پهن بود، تنها تفاوت سفره او این بود که سفره‌اش از غذای خانه خویش تهیه می شد نه از رستوران‌های مجلل، این خانه را باید خانه دینی خطاب کرد، وقتی او دعوت لبیک را حق گفت فرزندان و بیت او به عنوان شاگردان مدرسه جد امام صادق(ع) در خدمت همه مردم میهمانان ‌و پدر خود بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: این انسان زاهد گره‌گشا و خدوم تداوم بخش راه شهادت، جهاد و مبارزه دیروز در خدمت امام راحل به عنوان یک عالم مجاهد و امروز در خدمت رهبری انقلاب اسلامی در راه تحکیم انقلاب اسلامی بود و با صحه صدر نماد وحدت و انسجام ملی و اسلامی بودند، او از تمام ظرفیت علمی و دینی خود استفاده کرد تا راه را برای وحدت نیروهای انقلاب و انسجام جریان‌های سیاسی و خلق قدرت برای نظام و رهبری هموار کند.

وی ادامه داد: او می دانست خداوند بیش از هرچیزی به وحدت توجه دارد، مردم و جامعه اسلامی پیروان پیامبراکرم(ص) جامعه اهل سنت و همه آحاد جهان اسلام باید همه باهم به ریسمان ‌الهی چنگ بزنیم و مبادا دغدغه ما چنگ زدن خود و خانواده باشد، دغدغه جامعه اسلامی آن است که همه جامعه اسلامی به قرآن و اهل‌بیت(ع) متوسل باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد عنوان کرد: نباید گرفتار تفرقه بشویم، در برابر نظام سلطه و سخنان ترامپ ها باید یک پا و متحد ایستاد و استوار بود و نفوذناپذیر شد، شهید سعیدی نفوذناپذیری خود را با شهادتش تفسیر می‌کند، از طرفی مومنان نسبت به یکدیگر باید لطیف و با محبت باشند و اجازه ندهند کسی از صفوف اسلام جابماند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: قدرت‌های مسلمانان و امت اسلام در وحدت ملت ایران است و باید در این راه قدم برداشت، مرحوم طباطبایی در این راه قدم برداشته و ایفای نقش کرد و خداوند دنیای او را به نور عاشقان او منور کرد.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت مجلس انتقال سفارت آمریکا به قدس فلسطین برجام خبرگزاری شبستان رژیم صهیونیستی آمریکا قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی مراسم ترحیم تهران خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور