Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@04:10:29 GMT

ورود به حوزه‌های موشکی خط قرمز نظام است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۷۱۱

ورود به حوزه‌های موشکی خط قرمز نظام است

به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه جام جم در یادداشتی به قلم سید حسین نقوی‌حسینی نماینده مجلس، نوشته است: اول این‌که ورود به این حوزه‌ها خط قرمز نظام است و این موضوع به دستگاه دیپلماسی اعلام شده و به هیچ‌وجه بحث موشکی و دفاعی کشورمان قابل مذاکره با هیچ احدی نیست.

از جهت دیگر، موضوع برجام مستقل از همه موضوعات است و به هیچ‌وجه تیم مذاکره‌کننده کشورمان نمی‌تواند در چارچوب برجام به موضوعات غیرهسته‌ای بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موضوع برجام فقط بحث هسته‌ای ایران است و در آن زمینه توافق شده است و آن توافق هم قابل کم و زیاد شدن نیست. بنابراین به این دو جهت طرح ادعاهایی درباره توافق جدید با ایران پیرامون مباحث موشکی و منطقه‌ای بی‌پایه و اساس است و اگر حتی این درخواست از طرف غرب و اروپایی‌ها مطرح شود قطعا جواب جمهوری اسلامی ایران در این زمینه منفی است.

در حال حاضر اروپایی‌ها باید صرفا تلاششان را برای زنده نگه داشتن برجام به کار بگیرند و اجازه وارد شدن خسارت از ناحیه خروج آمریکا به ایران را ندهند. در این زمینه هم باید ضمانت بدهند و اگر ضمانت لازم داده شد که آنها به تعهداتشان عمل می‌کنند و خسارات وارده از خروج آمریکا را هم جبران می‌کنند برجام قابل ادامه دادن است و در غیر این‌صورت جمهوری اسلامی ایران تصمیم خودش را اتخاذ خواهد کرد.

غربی‌ها اعم از آمریکا و اروپایی‌ها تصور می‌کنند با طرح تکراری و مکرر این ادعاها می‌توانند روی رفتار ایران تاثیر بگذارند در حالی که این استراتژی ثابت جمهوری اسلامی است و تحت‌تاثیر تکرار این مطالب قرار نمی‌گیرد. حوزه دفاعی کشور ما صد در صد مربوط به خودمان می‌شود و هیچ احدی و مرجعی و کشوری حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد.

*منبع:روزنامه جام جم،1397،2،31
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جام جم ایران جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی موشکی پارس نظام اروپا پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد