Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-02@03:46:43 GMT

مصرف ۹۰درصدی مصرف آب در کشاورزی را قبول نداریم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۵۶۲۶

مصرف ۹۰درصدی مصرف آب در کشاورزی را قبول نداریم

وزیر جهادکشاورزی از روند اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی دفاع کرد.

محمودحجتی در خصوص پیش برد برنامه‌های الگوی کشت،  اظهار داشت: نگرانی‌ها از طرف کشاورزان به وزارتخانه انتقال داده شده است؛ اما در دولت نیز گرفتاری‌هایی وجود دارد که تلاش داریم با برنامه ریزی مسائل را پیش ببریم.

 

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه گفته می شود ۹۰ درصد مصرف آب در کشاورزی وجود دارد، توضیح داد: در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب نیز اقداماتی صورت گرفته است و اقداماتی در زمینه راندمان آبی و افزایش بهروری آب انجام شده است البته عدد ۹۰ درصد را قبول نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تا جایی که  می دانیم کسی نتوانسته عدد و رقم دقیقی از مصرف آب ارائه کند، میزان مصرف آب برآوردی است. به طور مثال گفته می شود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد متر مکعب آب بیشتر نداریم و به ۸۰ میلیون نفر آب شرب داده می شود و سرانه مصرف را ۲۰۰ لیتر می دانیم با این حساب ۱۶ میلیارد آب مصرف می شود که در مقابل عدد ۱۰۰ میلیارد متر مکعب اعداد و ارقام مخدوش می شود.

 

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به همکاری با وزارت نیرو برای بهروری مصرف آب، بیان داشت: به دنبال آن هستیم که آب هر دشت را برآورد کنیم و با کمک بهره برداران پایداری و تعادل بخشی به دشت ها برگردانیم.

حجتی در دفاع از اجرای الگوی  کشت و بهروری آب، عنوان کرد: توسعه گلخانه ای و تغییر در سیستم های آبیاری از جمله اقدامات در این زمینه است، زمانی ۲۲۷ هزار هکتار چغندر کشت می شد و تولید کشور ۵ میلیون تن بود در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار زیر کشت می رود و تولید به ۸ میلیون تن افزایش یافته است و این نشان از افزایش بهروری آب است.

 

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به سطح زیر کشت چغندر در خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت برای تولید چغندر به نصف تقلیل یافته است؛ اما تولید چغندر در سال گذشته افزایش داشته، این اقدامات نشان از اصلاح الگوی مصرف آب است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان