Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کمیته از قانونگذاران پارلمان انگلیس امروز (دوشنبه) در گزارشی تصریح کرد: پول‌هایی که روسیه در بریتانیا پنهان و همچنین از طریق نهادهای مالی منطقه موسوم به "شهر لندن" (منطقه مالی لندن) وارد پولشویی می‌کند به تلاش‌های دولت انگلیس برای اتخاذ موضوعی سرسختانه علیه سیاست خارجی تهاجمی مسکو آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که مرکز مالی انگلیس از زمان سقوط اتحاد شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ تاکنون یکی از نفع برندگان بزرگ پول‌های انبوه روسیه بوده و لندن همچنان پایتخت ارجح برای اولیگارش‌ها و مقام‌های روسیه در جهان غرب به منظور جولان دادن ثروتشان در لوکس‌ترین مکان‌های اروپا به شمار می‌آید.

با این حال بریتانیا رهبری یک واکنش دیپلماتیک بین‌المللی علیه روسیه بعد از اتفاق اخیر مربوط به مسموم کردن سرگئی اسکریپال در شهر سالزبری با ماده اعصاب را به عهده داشته است.

اما مسکو اینها را بازی سیاسی دانسته و دست داشتنش در این حادثه را رد می‌کند.

کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گزارش داد: پول‌های روسیه موجب تضعیف هرگونه انتقادی از جانب بریتانیا علیه کرملین شده و در عین حال منجر به حمایت از کمپین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای "براندازی نظام قانون محور بین‌المللی" می‌شود.

در این گزارش تام تاجندت، رئیس این کمیته گفت: ابعاد آسیب‌هایی که این پول کثیف می‌تواند به منافع سیاست خارجی بریتانیا وارد کند خیلی بیشتر از منافع تراکنش‌های روس‌ها در منطقه مالی لندن است.

او تاکید کرد: هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که انگلیس چشمش را به روی ناقضان حقوق بشر و نزدیکان پوتین که از طریق لندن برای فاسد کردن دوستان ما، تضعیف ائتلاف‌هایمان و تضعیف اطمینان به نهادهای ما پولشویی می‌کنند، ببندد.

این کمیته یکسری توصیه‌ها را نیز ارائه کرده از جمله آنکه تاکید کرد: بریتانیا باید با هم‌پیمان بین‌المللی خود همکاری کند به این صورت که کار برای روسیه به منظور انتشار اوراق قرضه حاکمیتی که در معرض تحریم نیستند، از جمله از طریق بانک‌هایی که تحریم هستند، دشوارتر شود.

این گزارش در عین حال آورده است که این روش از جانب روسیه بیشتر به تضعیف تلاش‌هایی که به منظور کنترل رفتار روسیه صورت گرفت، کمک کرد.

این کمیته در همین حال تصریح کرد: استفاده از شهر لندن به عنوان یک پایگاه برای دارایی‌های مفسدانه افراد مرتبط با کرملین اکنون آشکارا مرتبط با یک راهبرد کلی‌تر روسیه بوده و تبعاتی را برای امنیت ملی ما به همراه دارد.

این کمیته در عین حال خاطرنشان کرد: نیاز است تلاش‌های بیشتری در داخل و همچنین در سطح بین‌المللی صورت بگیرد تا تحریم‌ها علیه افراد روس تشدید شده و همچنین مفرهایی که به روسیه اجازه می‌دهد با کمک نهادها و موجودیت‌های تحریم شده اوراق قرضه حاکمیتی منتشر کنیم، بسته شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد

کمیته تحقیقات روسیه به این نتیجه رسیده است که در آودیوکا شواهدی مبنی بر دفن غیرنظامیان شکنجه شده، کشف شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که اجساد دفن شده غیرنظامیانی که نشانه‌هایی از شکنجه در آنها دیده می‌شود در آودیوکا در دونتسک‌کشف شد. بازرسان کار روی این پرونده را آغاز کرده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه بر روی آخرین خشونت‌های ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان مناطق خرسون و زاپوروژیا و همچنین جمهوری خلق دونتسک مطالعه خواهند کرد.

گزارش شده است که دفن غیرنظامیان با آثار شکنجه در آودیوکا کشف شده است. بازرسان روسی تمام شرایط حادثه و افراد دخیل در جنایات را پیدا خواهند کرد. 

گفتنی است، آودیوکا، حومه شمالی دونتسک که توسط ارتش اوکراین به منطقه‌ای بسیار مستحکم تبدیل شده بود، در 17 فوریه توسط ارتش روسیه آزاد شد.

عقب نشینی نیروهای اوکراینی از مواضع خود در شهر آودیوکا

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • گام عملی برای جهش تولید
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم