Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:07:58 GMT

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مرکز مطالعات شهر همدان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۶۱۶۶

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مرکز مطالعات شهر همدان

حمید بادامی نجات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرکز مطالعات شورای شهر برای پیشبرد برنامه های درنظرگرفته شده و تامین اهداف تعریف شده، علاوه بر کمیته ها ی تخصصی، نسبت به تشکیل کارگروه ها و هیئت های اندیشه ورز با حضور اساتید برجسته و توانمند هیئت علمی، کارشناسان مرتبط و خبره و مدیران موفق شهری در بررسی موضوعات شهری و دارای اولویت اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادامی نجات با اشاره به اینکه شورای هر شهر به نوعی وجدان عمومی آن شهر و ساکنان آن محسوب می شود، اضافه کرد: هر یک از اعضای شورا باید با علم به این موضوع، برنامه های خود و کمیسیون تحت نظارت خود را به گونه ای تعریف کنند که بیانگر نقشی سازنده، موثر و همراه با اهداف شورا باشد.

وی یادآور شد: در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان، سعی و تلاش بر آن است تا با بهره گیری از گستره اختیارات موجود و شکل دادن ساختاری متناسب با اهداف تعریف شده، ضمن در نظرگرفتن فضای حاکم بر شهر، نیازها و اولویت های شهری را پاسخگو بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان با بیان اینکه اصل حاکم و جدایی ناپذیر در تصمیم سازی ها، تصمیم گیری ها و انجام موفقیت آمیز با حداقل هزینه در پروژه های شهری؛ بررسی، پژوهش و مطالعه است، اظهار داشت: مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر در پیشبرد برنامه های درنظرگرفته شده و تامین اهداف تعریف شده، نسبت به تشکیل ساختاری پژوهشی از کمیته ها، کارگروه ها و هیئت های اندیشه ورز با حضور اساتید برجسته و توانمند هیئت علمی، کارشناسان مرتبط و خبره و مدیران موفق شهری در موضوعات شهری دارای اولویت و مورد نیاز اقدام کرده و در این زمینه برگزاری نشست ها و سمینارهای تخصصی شهراندیشی مدنظر است.

بادامی نجات با تاکید بر نقش پژوهش که منتهی به تحولاتی چشمگیر و بنیادین خواهد شد، یادآور شد: خروجی این فرآیند اتخاذ تصمیماتی مبتنی بر علم و آگاهی با دوری جستن از ظن، گمان و سلیقه های شخصی است و بی تردید پیمودن این مسیر، خبر از آینده ای روشن و متمایز که توسعه را نشانه رفته است، خواهد داد.

وی در ادامه هدف از تشکیل هیئت های اندیشه ورز و کارگروه ها را جمع آوری نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه مدیریت شهری، تامین نیازهای مطالعاتی و کارشناسی شورای شهر و شهرداری، ارزیابی مسائل و مشکلات مدیریت شهری در همدان و بررسی موردی موضوعات ارجاع شده از کمیسیون های شورا و معاونت ها و سازمانهای شهرداری و ارائه پیشنهادات کارشناسی برای هر کدام از آنها عنوان کرد.

حمید بادامی نجات با بیان اینکه در کارگروه ها و هیئت های اندیشه ورز، مباحث و موضوعات موردی و ضروری کمیسیونهای شورا و معاونت و سازمان های شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان کرد: عملکرد کمیته های مرکز در  سه فعالیت عمده یعنی بررسی اولویت های پژوهشی سالانه شورا و شهرداری در حوزه های مختلف، بررسی طرح ها و پایان نامه های واصله متناسب با اولویت های پژوهشی و بررسی برنامه های سالانه شهرداری و تطبیق آن با برنامه های راهبردی و اسناد بالادستی تعریف شده است.

وی کارگروه های تعریف شده در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان را شامل کارگروه های شهر دوستدار کسب و کار، برنامه اقدام گردشگری شهر همدان، ترویج همگانی کردن ورزش و کارگروه برون سپاری برخی خدمات شهرداری برشمرد.

وی یادآور شد: هیئت های اندیشه ورز نیز با موضوعاتی همچون بررسی اساس نامه شرکت در حال تاسیس بهسازی و توسعه شهر همدان، تعیین ضوابط شهرسازی (ابعاد حقوقی و معماری شهرسازی) و هیئت اندیشه ورز با موضوع بررسی الحاق روستا به شهر دارای فعالیت هستند.

کد خبر 4302020

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان طرح های پژوهشی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود