Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@11:24:17 GMT

مرگ 11 تن بر اثر مصرف قارچ های سمی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۶۷۳۶

مرگ 11 تن بر اثر مصرف قارچ های سمی

در روزهای اخیر 11 نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست دادند. اجساد این افراد به پزشکی قانونی فرستاده شد و آزمایش های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنها گرفته شد.

ایران آنلاین /مهرداد علی بخشی  مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور روز دوشنبه با اشاره به اینکه تعداد قطعی فوت به دنبال مصرف قارچ های سمی به زودی اعلام می شود، افزود: از 11 فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی 7 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد، دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است.
علی بخشی با هشدار درباره مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می کنند و خطر سمی بودن آنها اظهار داشت: علائم مسمومیت در قارچ های سمی 6 تا 8 ساعت پس از مصرف بروز می کند و متاسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.
مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و به شکل بسته بندی تهیه کنند و از خرید قارچ از افراد ناشناس یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.
علی بخشی گفت: علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان ها از جمله زنجان تعدادی از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.
درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی حالی از نشانه های مسمومیت با قارچ سمی است.
امسال به دلیل بارندگی های مستمر به خصوص در اردیبهشت و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم به خصوص روستاییان به علت مصرف قارچ سمی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند./ ایرنا 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.


 این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی