Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:32:45 GMT

فوت ۱۱ نفر به علت مصرف قارچ سمی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۶۸۷۳

فوت ۱۱ نفر به علت مصرف قارچ سمی

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی روزهای اخیر 11 نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست دادند. این افراد به پزشکی قانونی ارجاع شدند و آزمایش های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنها گرفته شد.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی، مهرداد علی بخشی روز دوشنبه با اشاره به اینکه تعداد قطعی فوت به دنبال مصرف قارچ های سمی به زودی اعلام می شود، افزود: از 11 فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی 7 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد، دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است.

علی بخشی با هشدار درباره مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می کنند و خطر سمی بودن آنها اظهار داشت: علائم مسمومیت در قارچ های سمی 6 تا 8 ساعت پس از مصرف بروز می کند و متاسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و به شکل بسته بندی تهیه کنند و از خرید قارچ از افراد ناشناس یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.
علی بخشی گفت: علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان ها از جمله زنجان تعدادی از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی حالی از نشانه های مسمومیت با قارچ سمی است.

امسال به دلیل بارندگی های مستمر به خصوص در اردیبهشت و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم به خصوص روستاییان به علت مصرف قارچ سمی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قارچ سمی مسمومیت مسمومیت با قارچ مصرف قارچ سمی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!