Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش ایکنا؛ جمهوری غنا، نام کشوری در غرب آفریقا است که پایتخت آن «آکرا» نام دارد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است که در حال حاضر حدود %67 از مردم غنا به این زبان صحبت می‌کنند. غنا تا سال 1957م مستعمره بریتانیا بود و قبلا «ساحل طلا» نام داشت. اکثریت مردم این کشور مسیحی هستند و تنها %17 از مردم غنا مسلمان هستند، اما با این حال، همین اقلیت مسلمان نیز مشتاقانه به تعلیم و ترویج قرآن و اسلام مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود اسلام به غنا به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. در واقع دین اسلام از طریق فعالیت تاجران مسلمان در این منطقه، منتشر شد. بیشتر مسلمانان غنا سنی مالکی هستند با این وجود در سال‌های اخیر در پی فعالیت تاجران لبنانی در این منطقه، گرایش به مذهب شیعه نیز روز افزون بوده است.

در کشور غنا، تعدادی مراکز قرآنی و مدارس دینی وجود دارد که با جدیت تمام به فعالیت‌های قرآنی و قرآنی مشغول هستند که از برجسته‌ترین آن‌ها «انجمن خدمت به قرآن» است.

انجمن خدمت به قرآن غنا؛

این انجمن که مؤسسه‌ای غیر دولتی است در زمینه‌های مختلف قرآنی و مذهبی فعالیت دارد و مقر آن در شهر «سکوندی-تاکورادی» واقع در غرب غنا است و یکی از مؤسساتی است که به طور فعال در زمینه حفظ و آموزش قرآن در این کشور مشغول فعالیت است.

 

 

 

هدف از تأسیس؛

هدف از تأسیس این انجمن قرآنی، ترویج هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دینی از طریق آموزش و حفظ قرآن و توانمندسازی سایر مراکز فعال در زمینه آموزش حفظ قرآن در کشور غنا است.

 

 

 

فعالیت‌ها؛

توزیع نسخه‌های قرآن در مدارس مختلف اسلامی غنا، پرورش قرآن‌آموزان در سنین مختلف، برگزاری امتحانات قرآنی و اعطای گواهینامه، اعزام نمایندگان در رشته‌های مختلف قرآنی به مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله فعالیت‌های انجمن خدمت به قرآن کریم غنا است.

 

 

فضای مجازی؛

انجمن خدمت به قرآن کریم غنا در فضای مجازی مانند توئیتر و فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

 

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 6089222

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است